Bukefalos 28 år!

Få bort kattpisslukt??

Kassiopeja

Trådstartare
Nån av mina katter har funnit det lämpligt att pinka på en av mina väskor, förmodligen för att jag har varit bortrest med den så den luktade väl FEL eller nåt sånt... :smirk:

Är det någon som har något bra tips på hur man får ur lukten ur väskan (som jag tror är tvättbar, det är nylon iaf och inte skinn...)??

Alla tips mottages med tacksamhet!
/JES
 
Det finns medel på välsorterade djuraffärer. Ett som jag tyvärr inte minns namnet på, men man ska kunna hälla det i tvättmaskinen när man tvättar. Huruvida det funkar vet jag inte dock.
Sen finns det minst ett som man sprayar på direkt, men det är nog för sent nu.

Kolla på bra djuraffärer och återkom annars så ska jag ta reda på vad det heter.
 
Lägg den i blöt i en hink med vatten och mycket ättika några timmar och tvätta den sedan med tvättsåpa, detta har fungerat för mig när jag har fått väskan(nylon) ner pissad av stallkatten.
 
Kan det vara "Piss Off" du tänker på? Den kan man i allafall hälla i tvättmaskinen. Har dock inte testat själv.
Sen finns det en spray som heter "Odor´s Stop" som tar bort all lukt.
Har testat den på ren amoniak och det blir helt luktfritt.
Det är en luktfri spray som blockerar en förökning av bakterier vilket eliminerar dålig lukt.
HD
 
Kanske, minns inte namnet på den första. Man skulle iaf kunna hälla den i tvättmaskinen och även i skurvattnet när man skurar golven. Jag köpte Odor's Stop och är nöjd med den, men tycker inte den funkar kanon på gammalt kiss. Dock nytt är den super på. Eva körde med papperstricket för att få dit mig, och det lyckades :D
 
:)Papperstricket funkar alltid :)
Har använt det på många och det är inte många som avstått köp efter det :)
Jag har faktiskt aldrig använt det på gammal lukt så det kan jag inte uttala mig om men annars är den kanon.
 
Hade Piss Off hemma och har använt det förut men tycker inte att det ger ett perfekt resultat precis... :(
Använde det nu med och vi får väl se när väskan har torkat om det funkade den här gången eller inte... :smirk:

Det jag eftersökte var nog mest huskurer eller nåt sånt som någon har provat och som faktiskt funkat! Ska testa ättikan och såpan om den fortfarande luktar nu när den har blivit tvättat i maskin. Återkommer med resultat.
Var köper man Odor Stop? På Zoo-affären eller?


/JES
hund eller katt? varför välja??? :bow:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon här som jobbar som frisör eller nån annan som har tips på hur jag kan få bort hårspraysrester från håret? Jag har väldigt tjockt...
Svar
15
· Visningar
8 576
Senast: Alexandra_W
·
Äldre Har fått ett litet problem och nej vi har inget samröre med maffian, inte heller är vi torpeder. Däremot fodrar jag min katt med...
Svar
19
· Visningar
4 293
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: cassiopeja
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 929
Senast: trassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp