Få bort snigel från tassar (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

glittermoln

Trådstartare
Alltså min hund har lyckats trampa i en snigel två dagar i rad nu.. Supersvårt att få bort och framförallt äckligt:meh: Absolut en konstig fråga jag inte trodde jag skulle behöva ställa men är det någon som mot förmodan vet något knep för att få bort det utan att behöva skrapa med naglarna?

Alltså min hund har lyckats trampa i en snigel två dagar i rad nu.. Supersvårt att få bort och framförallt äckligt:meh: Absolut en konstig fråga jag inte trodde jag skulle behöva ställa men är det någon som mot förmodan vet något knep för att få bort det utan att behöva skrapa med naglarna?
Haha,det var verkligen ingen fråga jag trodde jag skulle höra :rofl: Kanske en plast stekspade som är mjuk mot tassen? Eller något liknande. En tandborste?

Vinäger ska funka har jag hört. Men har inte testat själv så hojta till om det funkar.

Min fick en på magen en gång. Jag provade med tvål, schampo och till slut diskmedel men fick 🤬💩😤 inte bort slemmet. Tillslut fick jag klippa bort den kladdiga pälsen.

Hoppas du lyckas bättre.

Liknande trådar

Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 383
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 667
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
1 521
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
1 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat