Få bort Snögg-klister

Zpunk

Trådstartare
Hästen har haft snögg på sig ett antal dagar nu, och de där klisterresterna är inte helt lätt att få bort. Någon som har ett supertips?
 
Hästen har haft snögg på sig ett antal dagar nu, och de där klisterresterna är inte helt lätt att få bort. Någon som har ett supertips?

Dessa är bra tycker jag!:)

15159.jpg
 
Hästen har haft snögg på sig ett antal dagar nu, och de där klisterresterna är inte helt lätt att få bort. Någon som har ett supertips?
Kanske ett dåligt och onödigt svar då jag aldrig provat just snögg. Men skulle kanske olja/matolja funka? Det brukar ju funka hyfsat på tex kåda, och det är ju kladdigt som jag gissar att snögglim också blir.
Sen är rengöringsservetterna förmodligen klart bättre, men olja finns ju oftast i stallet eller hemma om du inte skulle hitta något annat.
 
Jag har fått bort snöggklister successivt genom att gnugga med tvål och svamp, men då har bara lite i taget försvunnit.
 

Liknande trådar

Hästvård Vilka är era knep för att få bort klistret efter snögg? Min stackars konvalescent har ett tjockt lager vid hasen, och även kvar en liten...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Awake
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hur hanterar ni er irritation kopplat till hästen? Har haft min häst sedan februari i år och hon är så fruktansvärt pillig med mulen...
2
Svar
27
· Visningar
2 296
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Min häst (haflinger) får väldigt långa (HÅRDA) kastanjer på bakbenen. Och jag tycker att det är GRÄSLIGT svårt att få bort dem. Har ni...
2
Svar
39
· Visningar
2 620
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp