Få hästen att äta mer

Igår avlivades även "fölet" till henne.

Akut kolik där vi konstaterade att tarmen hade blivit dubbelvikt och enda räddningen vad bukoperation.

Jag bestämde mig för att röntga knäna på henne eftersom hon har varit knepig att lyfta bakbenen på. Där hittade vi förstadie till cystor i båda bak.

Med facit i hand så är det väl inte så konstigt. Ibrizaa lär ju inte ha kunnat ge henne allt hon behövde vare sig när hon låg i magen eller när hon fick di. Men med 3 stora, osäkra operationer i hennes framtid så bestämde jag att det var bättre att hon skulle få avsluta.

Nu är jag hästlös och det lär dröja innan jag skaffar häst igen.

Beklagar verkligen. :(
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har gått ner i vikt från 5 kg för två år sedan till 3,6 kg idag. Han är utekatt och har hållit sig undan och kommit in mer och...
Svar
7
· Visningar
3 759
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 279
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 563
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp