Få hästen att äta mer

Så otroligt ledsam, jag beklagar djupt. Du har gjort allt du kunde och lite till men ibland går det inte vägen.
 
Superklickat, jag kunde tillomed sitta och skratta högt på hennes rygg när något inte gick som jag hade tänkt. Det är stort för en perfektionist som annars gärna bara ser allt som blir fel.

Jag har hennes föl kvar. Men jag vet inte hur jag vill göra med henne. Sälja eller behålla. Hon är ju åring nu och står på en lösdrift hos en vän. Där får hon vara kvar tills sorgen har lagt sig lite iaf.

Och det finns ju inget som säger att jag kommer klicka med henne. Och det skulle ju kännas så onödigt att betala för henne i 2 år till och jag sedan sätter mig på henne och det är mer likt känslan av pappan än mamman... Pappan och jag klickade ju inte alls på ryggen, trots att vi var supertajta på marken. Men hon har mer av sin mors temperament iaf, men jag vet ju att det som finns på marken inte nödvändigtvis följer med upp.

Som student är man ju inte så rik heller.
Så himla ledsamt.
Jag hade för mig att du hade ett föl kvar efter henne, vänta lite till sorgen har lagt sig, tänker jag.
Det är ju omöjligt att veta hur hon blir som ridhäst, men tänk om ni klickar lika bra som du gjorde med stoet?
Å andra sidan så har man inte det största cash flow som student.
 
Det gäller att höra av sig till rätt personer! Avlivningen sker idag kl 13 till det förmånliga priset 0 kr.

Gud så skönt!! Då är det bara kremeringen som kostar.

Så himla ledsamt.
Jag hade för mig att du hade ett föl kvar efter henne, vänta lite till sorgen har lagt sig, tänker jag.
Det är ju omöjligt att veta hur hon blir som ridhäst, men tänk om ni klickar lika bra som du gjorde med stoet?
Å andra sidan så har man inte det största cash flow som student.

Ja vi får se. Ett tag får hon gå kvar på lösdriften. Sen får vi se. Det är ju kul med unghästar, men det vore ju oxå kul att komma längre än Lc någon gång i närtid om man ska lägga pengar på det...
 
Det gäller att höra av sig till rätt personer! Avlivningen sker idag kl 13 till det förmånliga priset 0 kr.

Gud så skönt!! Då är det bara kremeringen som kostar.



Ja vi får se. Ett tag får hon gå kvar på lösdriften. Sen får vi se. Det är ju kul med unghästar, men det vore ju oxå kul att komma längre än Lc någon gång i närtid om man ska lägga pengar på det...
Så tråkigt att det blev så här, men skönt att det löste sig med avlivningen.
 
Usch vad tråkigt att det slutade så här :(. Men du har verkligen gjort allt och att Ultuna dessutom får möjligheten att obducera så får du förhoppningsvis riktigt svar på vad som felats. Ultuna verkar onekligen varit otroligt engagerade i ert fall och sånt är allt skönt att läsa. Hoppas du behåller fölet och att hon blir en avbild av sin fina mams :heart .
 
Beklagar så otroligt mycket, @kimmis87 :heart Du har verkligen gjort allt du kunnat och lite till, jättetrist att det behövde sluta såhär, men det låter ju utan tvekan som att det är rätt beslut. Tänker på er idag. :heart
 
Oj vad många ni är som har följt oss och jag gissar, även hållt tummarna! Tack så mkt!

Igår när jag och min partner var på affären så tror jag att det verkligen slog mig att hon är borta på riktigt, för alltid.

Han sprang runt på grönsaksavdelningen, jag var lite matt så jag stod vid sidan av och väntade med korgen. Han tar 2 morötter, jag studsar lite, tar ett djupt andetag och ropar "T...." Resten av meningen avslutar jag i huvudet "a till Ibrizaa oxå!". Resultatet blir att jag står och stortjuter mitt inne på Ica :cry::cry:

Just nu så känns det som att jag vill åka och hämta min fölunge (som inte alls är föl längre) nu med en gång. Men jag måste låta sorgen lägga sig lite först! Det är inte rätt mot henne att ta hem henne för att jag är förtvivlad över hennes mor.

Med andra har det funnits en större lättnad efteråt, men med Ibrizaa så känns det faktiskt mest skit. Trots att jag är helt övertygad om att jag har gjort rätt val egentligen. Den lilla hästen som BARA skulle gå som avelssto från början etsade sig fast i mitt hjärta något otroligt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har gått ner i vikt från 5 kg för två år sedan till 3,6 kg idag. Han är utekatt och har hållit sig undan och kommit in mer och...
Svar
7
· Visningar
3 759
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 279
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 567
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp