Få i häst Trikem Vimital Gut Balance?

fiona_gullet

Trådstartare
Har köpt hem Trikem Vimital Gut Balance
För att försöka få ordning på hästens mage.
Men finner ingenstans om det ska ges torrt eller blött? Någon som vet?

Har provat att ge lite blött med pellets och rivna morötter. Men stora problemet är att hästen vägrar äta det. Bara han känner lukten av det så går han därifrån.
Någon som har tips på vad man kan blanda med för att lyckas få i han de?
 
Vad har du för pellets tillsammans med det? Finns det något annat i foderväg som din häst gillar mer än pelletsen (typ mash eller betfor)?

Jag hade samma farhågor som du när jag provade Gut balancer, men min häst gillade tack och lov sitt foder för mycket för att låta bli (även om han blev skeptisk). Han är väldigt kräsen med sånt, men äter Show improver från Saracen som är väldigt smakrik. Innan vi hade det här fodret gömde jag allt "luktrikt" i mash.
 
Sådana tillskott brukar man ge blött. Mash brukar funka bäst för att få i mina nåt som de inte gillar helt 100.
Betfor kan funka också.
Den enda maghjälpen jag får i den ena är dock inte vimital utan krafft gastro. Den luktar lite äppelaktigt så vet inte om den smakar det också..
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: mily
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 728
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Jag behöver er hjälp med ett problem som har uppstått från ingenstans. Jag rider en häst till försäljning som helt plötsligt har...
Svar
11
· Visningar
2 889
Senast: Liten
·
Hästvård Vad har ni för tips på produkter med probiotika till kräsen häst? Behöver ge förebyggande i samband med medicinering. Fick ex tips på...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: Anna Lilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp