Bukefalos 28 år!

Få in videon i datorn?!

L

Liinda

Hej, jag har ett problem, det är så att jag har köpt en billig video kamera för ett par år sedan men det är inte föräns nu som jag känt behov av att lägga in filmerna på datorn, vad annars ska jag ha en videokamera till, eller hur?

Jag har en "fire-nått- sladd" tror jag det är som jag kopplar in videokameran i datorn med och jag använder Windows movie maker. Men själva problemet är att datorn inte 'märker' att filmkameran är inkopplad!!

Jag funderar på att köpa en nya kamera pgr av detta, vilket käns lite onödigt. Tacksam för hjälp! :)
p.s kameran är den NV-GS17 Panasonic
 
Sv: Få in videon i datorn?!

Antar att det är firewire, brukar vara det.

Antar att du har testat med kameran påslagen samtidigt som den är inkopplad. Kan även tänkas att det behövs ändras någon inställning på kameran. Om du vet vad kameran heter så finns det säkert en manual på nätet.
 
Sv: Få in videon i datorn?!

Kan vara så att det behövs installeras drivrutiner för att datorn ska fatta vad kameran är.
 
Sv: Få in videon i datorn?!

Kan vara så att det behövs installeras drivrutiner för att datorn ska fatta vad kameran är.


Hur instalerar jag drivrutiner? Jag har kollat igenom videokameran och jag hittar inga inställningar där iaf.
 
Sv: Få in videon i datorn?!

Om det inte följde med någon cd-skiva, får du försöka hitta något på nätet. Förslagsvis kollar du på tillverkarens hemsida först.
 
Sv: Få in videon i datorn?!

Om det inte följde med någon cd-skiva, får du försöka hitta något på nätet. Förslagsvis kollar du på tillverkarens hemsida först.


Okej, det földe inte med nån skiva och jag har redan kollat på den hemsidan. Det fanns inget till just min videokamera, bara till lite nyare modeller :S
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler Har fått en ny videokamera som passar mina behov alldeles utmärkt. När jag ska ladda upp filmen antingen via Windows Moviemaker eller...
Svar
18
· Visningar
1 493
Senast: moiran
·
C
IT & mobiler Vi brukar normalt använda Pinnacle Studio 8 för att göra egna videos, i mpeg-format. Slutresultatet blir bra, men Pinnacle är så ruskigt...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: pinkyman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp