Få rent bäddmadrass

Energi

Trådstartare
Barnet har kissat i våran säng, den enda gången vi inte hade plastad frotté.. bäddmadrassen är TJOCK, helt omöjligt att maskintvätta.

Prövade ha på bikarbonat och potatismjöl och det sög upp fukten men lukten är kvar.
Hur får jag bort kisslukten?
 
Barnet har kissat i våran säng, den enda gången vi inte hade plastad frotté.. bäddmadrassen är TJOCK, helt omöjligt att maskintvätta.

Prövade ha på bikarbonat och potatismjöl och det sög upp fukten men lukten är kvar.
Hur får jag bort kisslukten?

Spraya ordentligt med ättika utspädd med vatten. Luktar mycket ättika först, men det försvinner när det torkat.
 
Tack! Hur mycket ska ättikan spädas?

1 del ättika + 3 delar vatten brukar fungera bra. Eventuellt kan du ta lite, lite starkare för att vara extra säker på att det biter, det gjorde jag efter att min katt haft en kissolycka inne och det fanns inte minsta spår av lukt kvar när jag skurat klart.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
548
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
599
Senast: Trassel12
·
Hemmet Svärfar har varit hemma hos killen i 3 dar, troligen har han inkontinens problem, då det var droppar av kiss från sängen till toan...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Rosett
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 659
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp