Få sadeln att ligga stilla

L

Liljan80

Hej!

Någon som har några bra tips på hur man kan få sadeln att ligga stilla.
Sadeln ligger i bra sadelläge men den glider i sidled, hästen har nästan ingen manke.

Vi har provat med gel-pad utan större resultat. :confused:

Alla tips välkomnas! :banana:

//Emma & Helene
 
Tillpassning/omstoppning av sadeln kan ibland hjälpa.
 
Precis så gjorde en tjej i stallets häst. Låg jättebra och stilla tills man började rida. Då gled den ner på ena sidan. Först försökte hon med en resårbrösta och det gick hyffsat. Sen lånade hon min ena sadel jag skulle sälja. Den var x-vid i bomvidden. Och vipps så låg sadel som om den vore gjuten på hästen i alla gångarter och vid hoppning. Men föräldrarna tyckte inte att dom skulle köpa någon sadel, då det bara var en lånad häst!!!
Så mitt svar till dej är att den är för smal i bommen. Byt till en sadel med bredare bom. Och gör det så fort som möjligt innan hästen får ont eller skavsår.
 

Liknande trådar

Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Silje
·
Utrustning Ni som har Butet som ligger bra på er häst, vilken typ av rygg och manke har dem? Vill ni visa bild? Kör ni med eller utan pad? Jag...
Svar
0
· Visningar
517
Senast: Berta_
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 268
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp