Få tillbaka glädjen

caradan

Trådstartare
Sålde min prinsessa av egen fri vilja för 1 vecka sen pga jag inte har tiden för att rida och aktivera 6 dagar i veckan.
Står nu med en pytteponny samt min stora dotterns dponny. Den lilla är mitt ansvar men jag kan knappt gå ut i stallet utan att bryta ihop och jag har knappt sett mot hästarna på denna veckan (självklart får de omvårdnad och aktiveras av döttrarna så det går ingen nöd på hästarna)
Hur ska jag få tillbaka glädjen i dom och kunna engagera mig igen när det gör så ont att bara titta ut genom fönstret och min sessa inte längre är där?
Kommer glädjen tillbaka?
 
Kanske. Inget är givet i livet, dessvärre. Just det du beskriver är en av mina mardrömmar. Det tar så mycket tid och pengar med hästar, att ha dem hemma och upptäcka att det inte är roligt i den utsträckningen längre - mardröm.

Jag tror det är viktigt att du accepterar att det är segt just nu och lägga ambitionsnivån därefter.
 
Sålde min prinsessa av egen fri vilja för 1 vecka sen pga jag inte har tiden för att rida och aktivera 6 dagar i veckan.
Står nu med en pytteponny samt min stora dotterns dponny. Den lilla är mitt ansvar men jag kan knappt gå ut i stallet utan att bryta ihop och jag har knappt sett mot hästarna på denna veckan (självklart får de omvårdnad och aktiveras av döttrarna så det går ingen nöd på hästarna)
Hur ska jag få tillbaka glädjen i dom och kunna engagera mig igen när det gör så ont att bara titta ut genom fönstret och min sessa inte längre är där?
Kommer glädjen tillbaka?
Jag misstänker att beslutet att sälja var väl övervägt och förhoppningsvis känns det rätt egentligen.

Det du upplever nu får ses som sorg, klart att du kommer sakna din häst men saknad och sorg blir bättre med tiden.

Lägg ambitionen med ponnyerna på en nivå du kan hantera, kan du förmå dig att ta en promenad med den lilla? Då kanske du märker att det är lite mysigt och får känna lite positiva känslor i stallmiljö igen. Kämpa på.
 
Gjorde något liknande i december.
Lämnade ut min älskade häst på foder för ev köp. Av samma anledning som du.
Jag tyckte hon behövde mer än vad jag kunde ge henne.

Efter en månad mådde jag så dåligt utan häst att jag satte ut en annons om att bli medryttare. Hittade absolut rätt. Trivs jättebra med både häst/hästar och ägare på den gården.

Det hemskaste i det hela är att min älskade häst inte längre finns. Hon bröt benet i en sparkolycka i hagen.

Men jag är så glad att jag har min/mina medryttar häst/hästar.
 
Jag misstänker att beslutet att sälja var väl övervägt och förhoppningsvis känns det rätt egentligen.

Det du upplever nu får ses som sorg, klart att du kommer sakna din häst men saknad och sorg blir bättre med tiden.

Lägg ambitionen med ponnyerna på en nivå du kan hantera, kan du förmå dig att ta en promenad med den lilla? Då kanske du märker att det är lite mysigt och får känna lite positiva känslor i stallmiljö igen. Kämpa på.
Javisst är det så.
Men hon var min bästa vän och just därför sålde jag henne för hennes bästa.
 
Gjorde något liknande i december.
Lämnade ut min älskade häst på foder för ev köp. Av samma anledning som du.
Jag tyckte hon behövde mer än vad jag kunde ge henne.

Efter en månad mådde jag så dåligt utan häst att jag satte ut en annons om att bli medryttare. Hittade absolut rätt. Trivs jättebra med både häst/hästar och ägare på den gården.

Det hemskaste i det hela är att min älskade häst inte längre finns. Hon bröt benet i en sparkolycka i hagen.

Men jag är så glad att jag har min/mina medryttar häst/hästar.
Så härligt att finna lyckan i att vara medryttare istället.
Jag har sökt här omkring utan framgång men kanske jag hittar nån i framtiden
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 829
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Är det någon här som har erfarenhet av Ockelbosjukan? Jag fick diagnosen i mitten på augusti och jag skulle gärna höra andras...
Svar
13
· Visningar
2 206
Senast: Kristall10
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 126
Senast: alazzi
·
Ekonomi & Juridik Vi står i ett inackorderingsstall (Privatstall på en Ridskola). I kontraktet står det att det är 6 månader provtid. Vi har ett barn på 1...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp