Få tillbaka utlånade pengar

ExtraW

Trådstartare
Mitt förra ex är skyldig mig en större summa pengar (50 k).
Det är ca två år sedan vi gick isär (jag FLYDDE från honom det var ett väldigt destruktivt förhållande med mycket våld och kränkningar inblandade).

Han är helt okontaktbar och lever med skyddad identitet.

Finns det NÅGOT sätt för mig att få tillbaka mina pengar?
 
Mitt förra ex är skyldig mig en större summa pengar (50 k).
Det är ca två år sedan vi gick isär (jag FLYDDE från honom det var ett väldigt destruktivt förhållande med mycket våld och kränkningar inblandade).

Han är helt okontaktbar och lever med skyddad identitet.

Finns det NÅGOT sätt för mig att få tillbaka mina pengar?
Knappast. Har ni skrivit under några papper på lånet?
 
Har sms där han lovar att han ska betala. I övrigt bara muntligt :(
Då har du bevis för att han accepterat att det är ett lån och att han ska betala tillbaka.
Du kan skicka påminnelsebrev till honom via skatteverket, de har personal som vidarebefordrar post till folk med skyddad id/hemlig adress.
Som flera skrivit kan du gå via kfm, de kanske kan ge råd till att börja med.
 
Mitt förra ex är skyldig mig en större summa pengar (50 k).
Det är ca två år sedan vi gick isär (jag FLYDDE från honom det var ett väldigt destruktivt förhållande med mycket våld och kränkningar inblandade).

Han är helt okontaktbar och lever med skyddad identitet.

Finns det NÅGOT sätt för mig att få tillbaka mina pengar?
Har personen någon vit inkomst? Har han några skulder sedan tidigare?
 
Mitt förra ex är skyldig mig en större summa pengar (50 k).
Det är ca två år sedan vi gick isär (jag FLYDDE från honom det var ett väldigt destruktivt förhållande med mycket våld och kränkningar inblandade).

Han är helt okontaktbar och lever med skyddad identitet.

Finns det NÅGOT sätt för mig att få tillbaka mina pengar?
Jag förutsätter att det här är en person som du för allt i världen inte vill ha kontakt med eller att han ska få veta vart du bor nu. Då skulle jag noga väga fördelen att få tillbaka summan mot risken att han får din adress på kuppen.
 
Jag förutsätter att det här är en person som du för allt i världen inte vill ha kontakt med eller att han ska få veta vart du bor nu. Då skulle jag noga väga fördelen att få tillbaka summan mot risken att han får din adress på kuppen.
Det är ju han som har skyddad adress.
 
Ta hjälp av kronofogden, det kostade runt 300kr (iaf förut). Sitter han redan hos kronofogden kanske han skiter i om det kommer in mer, men gör han det inte så betalar han förhoppningsvis.

I mitt fall så räckte det att meddela att jag skulle kontakta KF för att få tillbaka mina pengar, men då handlade det ”bara” om 8000kr. Hade väntat på pengarna långt över året så blev less.
 
Mitt förra ex är skyldig mig en större summa pengar (50 k).
Det är ca två år sedan vi gick isär (jag FLYDDE från honom det var ett väldigt destruktivt förhållande med mycket våld och kränkningar inblandade).

Han är helt okontaktbar och lever med skyddad identitet.

Finns det NÅGOT sätt för mig att få tillbaka mina pengar?
Det går att skicka post till personer med skyddad identitet, om du skulle vilja kontakta honom den vägen.
SKV.jpg


Min kompis råkade ut för samma sak; exet var skyldig en ansenlig summa pengar. Hon gick vidare med detta och då han varken svarade via brev eller dök upp i tingsrätten så blev det en tredskodom och fastställt att han måste betala.
 
Det går att skicka post till personer med skyddad identitet, om du skulle vilja kontakta honom den vägen.
Visa bifogad fil 101421

Min kompis råkade ut för samma sak; exet var skyldig en ansenlig summa pengar. Hon gick vidare med detta och då han varken svarade via brev eller dök upp i tingsrätten så blev det en tredskodom och fastställt att han måste betala.
Om hon får några pengar beror ju på om han har några pengar som kan drivas in.
 
I det brev han kommer att få står hennes personnummer och adress.
Hennes personnummer kan han nog redan.
Såvida inte TS har skyddade adress så är det officiella uppgifter han kan ta reda på ändå.
Men vart står det att TS har skyddad adress? OM TS har det kommer det inte stå på papperet.
 
Men vart står det att TS har skyddad adress? OM TS har det kommer det inte stå på papperet.
Jag skrev inte att hon har det.
Jag skrev; I det brev han kommer att få står hennes personnummer och adress.
Jag skrev också att ;
Såvida inte TS har skyddade adress så är det officiella uppgifter han kan ta reda på ändå.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 384
Senast: Nixehen
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: Skjøldur
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 502
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 653
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp