Bukefalos 28 år!

Få USB-uttag...

C

Conteros

Om man har en dator utan USB-uttag, som enligt en bekant inte går att bygga om så att den får det, hur löser man det då? Utan att köpa ny dator.
Finns det typ externa USB-uttag som man kan sätta in i en vanlig eller är det helt kört?
 
Sv: Få USB-uttag...

Klart det går att få usb på en dator

hade ju varit lättare att hjälpa dig om du gav en bättre beskrivning av din dator en bra början är att berätta om det är en stationär eller laptop

en sån här borde funka till laptop
315695.jpg


eller en sådan här till stationär
334532.jpg
 
Sv: Få USB-uttag...

Det finns ju såna här som enkelt gör om ett uttag till fyra :)

pajobbet16.jpg
 
Sv: Få USB-uttag...

Jag har en stationär Dell OptiPlex GX100.
 
Sv: Få USB-uttag...

Kollar man på dokumentation om den datorn så ska det finnas två USB-portar.
Har du kollat noga på baksidan?
 
Sv: Få USB-uttag...

Haha, pinsamt, men det FANNS ju faktiskt uttag där! :o :rofl:

Måste man ha något särskilt program när man laddar in bilderna från t.ex. kameran eller mobilen?
 
Sv: Få USB-uttag...

Det beror på vad det är för kamera och mobil, men det brukar följa med i så fall...
 
Sv: Få USB-uttag...

Jo, dom flesta datorerna har USB-uttag, men på dom äldre modellerna sitter de lite otillgängligt på baksidan!

Om man behöver extraprogram beror på vilken modell och märke det är. Ploppa in den och se om det fungerar!
 
Sv: Få USB-uttag...

När det gäller mobil, så kan man behöva speciella program som oftast medföljer mobilen eller finns på tillverkarens web.

När det gäller digitalkameror så har jag aldrig behövt något speciellt program. Det har alltid fungerat med att bara ansluta USB-kabeln och så dyker kameran upp i Utforskaren. (Win XP). Kan inte svara på hur andra system fungerar. Visserligen körde jag Win 2000 länge, men jag minns inte hur det var just när det gällde dessa bitar. Vad som gäller MAC får andra svara på men jag kan inte tro att det skulle vara några problem.
 
Sv: Få USB-uttag...

Jag har en sån där Sony Ericsson kamera mobil, K800 tror jag den heter. Har tappat bort skivan jag fick med, men det funkade ändå! :D
Digitalkamerans USB-sladd är även den bortstädad, hm.
 
Sv: Få USB-uttag...

Funkar det även att lägga in musik?

Har också en K800 och programmet som funkar med funkar inte alls bra. Så jag brukar fixa allt via blåtand istället ;)
 
Sv: Få USB-uttag...

Funkar det även att lägga in musik?

Har också en K800 och programmet som funkar med funkar inte alls bra. Så jag brukar fixa allt via blåtand istället ;)

De program som följer med telefoner på CD är oftast av en gammal version. Kolla på nätet efter den senaste. I många lägen så fungerar de nyare versionerna bättre.
 
Sv: Få USB-uttag...

När det gäller digitalkameror så har jag aldrig behövt något speciellt program. Det har alltid fungerat med att bara ansluta USB-kabeln och så dyker kameran upp i Utforskaren. (Win XP).
Jag har en samsung kamera inköpt i år, och till den måste man ha programvara, så det är nog olika från olika kamera varianter...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 639
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Min lap top börja bli gammal och sliten och börjar ha lite åsikter om vad jag ber den om. Jag kan dock inte leva utan dator, men har...
2
Svar
35
· Visningar
1 341
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 570
Senast: Avalbane
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp