Facebook nere?

Lider med dom som drabbats seriöst av detta, men annars så tänker jag bara att ”tänk vad många barn/partner som fick värdefull ”extratid” med sina föräldrar/partner idag! ❤️

Har flera vänner som är typ halvt desperata nu. Fått snap hela kvällen med att dom blir knäppa snart, frågor om vad man ska göra nu osv, och jag undrar på riktigt hur sjutton dom kan må så dåligt över detta?! Vad fan, umgås med din sambo, dina barn, ring dina föräldrar, ring en kompis! 🤷🏻‍♀️

Fast det är inte helt enkelt. Messenger och instagram är en stor "social" bit för mig.
Jag hatar att prata i telefon t.o.m med vänner...
 
Ja, ungefär sådär en handfull stackare drabbade? 🙃

4A54FFB8-23C7-4971-967F-14880C4F9582.jpeg
 
Tycker det har varit så intressant att följa diskussionerna som följt nu. Exempelvis hade jag ingen aning om att mycket av Sydafrikas sjukvårdssystem hänger på WhatsApp (bl a de som kör utryckningsfordon kommunicerar via plattformen). Min kompis hade en deadline på ett jobb som lämnas in via en grupp på Facebook. Det är farligt när vi hänger upp så mycket av vår kommunikation kring en och samma leverantör. Centralisering är inte alltid av godo...
 
Det är lite komiskt i efterhand, men just när de uttalade sig, så såg det inte ut som att hela deras nät hade försvunnit.

Ja, jag vet inte vilket tidsintervall det handlar om från att de själva gick ut med information till att det kom upp på Aftonbladet. Tyckte bara att det såg lite komiskt ut med chattkommentaren.

Jag har för övrigt scrollat lite i Aftonbladets chatt nu på morgonen och kände mig nästan en aning nostalgisk, på något sätt. Det där med öppna chattar om ingenting.
 
Just när sådant här händer så blir jag alltid så trött på en viss sorts människor som dyker upp ur sina hålor (inte här på buke, utan annanstans), de där som gör sig lustiga över andras problem medan de höjer upp sig själv. Det är antagligen samma sorts människor som förr i tiden lite överlägset svarade "jag har inte tid att kolla på tv" när någon frågade om de sett på *valfritt program* kvällen före.

Annars så väcker det ju en hel del tankar över hur sårbart allt sist och slutligen är. Själv vet jag att jag spenderar ganska mycket tid på sociala medier och whatsapp, men jag har intalat mig själv att det är valbart, för jag har ju klarat mig utan det när vi t.ex. vandrat.

Men, detta som kom så här oplanerat så visade mig att det nog inte är riktigt så enkelt. Trots att jag har mina vänners telefonnummer, så kändes jag plötsligt avskärmad när det inte var så enkelt att bara skicka blaj-blajmeddelande när man kom att tänka på något.
Det är ju väldigt mycket som styrs upp via whatsappgrupper också (t.ex. stallgrupper och dyl.). Folk som man har relativt tät kontakt med, men som man bara har på whatsapp/messenger.
Känslan av att mycket av ens "fotoalbum" försvann när insta inte fungerade.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon mer vars Facebook strular nu? Jag blev plötsligt utloggad och kan inte logga in igen. Står att en kod har skickats till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 055
Senast: Tora
·
  • Låst
IT & mobiler Nån mer som har problem med inlogg på facebook.
Svar
4
· Visningar
244
Senast: Tora
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Red_Chili
·
IT & mobiler Efter Meta-problemen för några dagar sedan är hoppar Facebook på min surfplatta så jag bara ser det i upprätt läge. Jäkligt irriterande...
Svar
1
· Visningar
208
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp