S

shampiz

Nu är facebook spärrat från vårat jobb, nån som vet om det finns nån annan slags adress för att gå in på den, på samma sätt som t ex Lunarstorm har.
 
Sv: Facebook

Är väl kanske inte meningen att man ska sitta och nöjessurfa på arbetstid?
 
Sv: Facebook

Går det inte att gå in på den så beror det nog på att ni anställda ska förstå vad ni ska göra på arbetstid.
Och har ni några datoransvariga som är mer kunniga än en högstadieelev så är även ip-adressen avstängd.
 
Sv: Facebook

Tackar för de intelligenta svaren på min fråga :bow: :bow:

På mitt jobb har vi en viss frihet att faktiskt få surfa när vi har lunch och dylikt, så länge som det inte går ut över jobbet. Och det är just dessa adresser Lunarstorm (den bryr jag mig inte i och för sig om) och Facebook som är spärrade. Andra sidor som Kamrat, helgon mm är inga problem att gå in på. Jag vet att man kan via en annan adress gå in på Lunarstorm, såp det jag undrade över är om det på samma sätt finns så på Facebook.
 
Sv: Facebook

Tillräckligt intelligent för att fundera vidare.

Om arbetsgivaren har stängt av just de adresserna kanske de har något emot de sajterna. Kanske idé att respektera detta då det är arbetsgivarens utrustning ni använder? Annars är det väl bara att ta upp avstängningen med arbetsgivaren?
 
Sv: Facebook

Och har ni några datoransvariga som är mer kunniga än en högstadieelev /../
Synd att det oftast inte är så på företag... ;)

*host*webproxy*host* (Den vägen kan förstås också spärras, men inte lika lätt som en dns/ip-block.)
 
Sv: Facebook

Tackar för de intelligenta svaren på min fråga :bow: :bow:

På mitt jobb har vi en viss frihet att faktiskt få surfa när vi har lunch och dylikt, så länge som det inte går ut över jobbet. Och det är just dessa adresser Lunarstorm (den bryr jag mig inte i och för sig om) och Facebook som är spärrade. Andra sidor som Kamrat, helgon mm är inga problem att gå in på. Jag vet att man kan via en annan adress gå in på Lunarstorm, såp det jag undrade över är om det på samma sätt finns så på Facebook.

Samma här.
fri surftid på lunch och raster.
Vi som kommer ut via en dansk sida kan inte läsa aftonbladet, expressen,hotmail,gmail,yahoomail och en j-drans massa andra sidor, mest på grund av sexuellt innehåll.... vilket även stoppar 50% av blockets alla annonser...
man blir så less.
 
Sv: Facebook

Om folk frågar en fråga så är det väl svar de vill ha, inte nått jävla moralsnack som "det är väl meningen att ditt jobb inte vill att du ska surfa". Det har väl inte du med att göra, många, t ex jag, använder jobbdatorn privat också och då kan det vara av intresse att få komma in på dessa sidor.

Så nästa gång, svara på frågan om du har svaret, inget moralsnack tack, helt onödigt.
/Sofia
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 332
Senast: mars
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 622
Senast: Gunnar
·
Hemmet Kan nån som vet saker förklara för mig varför det är så farligt att "frysa om" mat som varit tinad och t ex stått i kylen en liten...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: sjoberga
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp