Facebookgruppen Häst köp och sälj, är den borta?

Som jag förstått Facebooks policy så är den att FB alltid ska vara gratis för gemene man/privatindivid.
FB drar in sina pengar på annonsörer/reklam i övrigt. (Att annonsera/ha reklam är dyrt och kostar utifrån hur mycket exponering en annons får/ges dvs olika beroende på exponering och var).

Facebooks originaltanke var aldrig att ha grupper för säljes och köpes som privata användare startat osv.

Jag kan utifrån det förstå att med utveckling och tid sker vissa restriktioner ang sådant.

Bukefalos tillåter inte heller annonser varsomhelst .
 
Som jag förstått Facebooks policy så är den att FB alltid ska vara gratis för gemene man/privatindivid.
FB drar in sina pengar på annonsörer/reklam i övrigt. (Att annonsera/ha reklam är dyrt och kostar utifrån hur mycket exponering en annons får/ges dvs olika beroende på exponering och var).

Facebooks originaltanke var aldrig att ha grupper för säljes och köpes som privata användare startat osv.
Fast eftersom Facebook själva har utvecklat Marketplace, som är ett köp-o-sälj-verktyg, så faller det argumentet. Däremot har de ju tydliga regler för vad man får och inte får sälja.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Sålde i somras min häst och har varit helt öppen kring allt rörande hästen och sa vid hämtningen att köparen mer än gärna fick höra av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 437
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 266
Senast: Squie
·
Hästvård Jag har börjat gå på tankarna att köpa häst och jag har hittat några fina hästar från utlandet. Det jag är rädd för är att jag får...
Svar
16
· Visningar
1 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp