Bukefalos 28 år!

Facinerande skogsridning

MagnusL

Trådstartare
Var ute och motionerade dotterns häst idag och upptäckte att en hel del av de (skogs-) vägar som syns på kartan och även på satellitbilderna i ajfånen i verkligheten är igenvuxna och/eller blockerade av halvt nedfallna träd.

Valde så mindre stigar som blev till inga stigar alls i väl uppvuxen barrskog. Facinerades då av hur fantastiskt hästen kominerade sin förmåga att kliva säkert bland stubbar,stenar, gropar, grenar och pölar med en lyhördhet för mina hjälper. Eller hjälper förrresten; det kändes som om det räckte med att titta mellan de träd där jag tyckte att vägen var bäst för att han skulle välja den vägen. Det enda han inte gillade var att stå stilla, för då blev myggen för svåra. Men inte en enda gång tvekade han inför utmaningarna, det var snarare jag som till sist tyckte att det var väl utmanande att både hitta en bra väg och att hitta en väg som gick åt rätt håll ...

Kul var det i alla fall! :laugh:
 
Sv: Facinerande skogsridning

Visst är det roligt att "rida vilse"!

Det gör jag så ofta jag kan! :D
 
Sv: Facinerande skogsridning

gjorde jag åxå med min gamla. :D
och precis som TS skriver, man behöver nästan inte ens ge hjälper för att styra, jag pratade ofta med min häst och hon lyssnade så fint på det ja sa.

bästa känslan! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp