Fackliga besvikelser

Min största fackliga besvikelse: På grund av arbetsmiljöproblem och låga löner bland annat så har många med mitt yrke valt andra arbeten. Nu är det skriande "brist" på verksam personal med mitt yrke. Fackets svar? Utbilda fler NU!
Jag gick på vändande post ur facket och de fick en hel del kritik för sitt ganska tondöva utspel.

Jag gissar att du har samma fack/yrke som mig. Är inte heller med, känns mer som en organisation för arbetsgivarna 😒

Håller stenhårt på att det inte kan vara så himla stor brist när lönen fortfarande, jämförelsevis med andra yrken, är låg 🙄
 
Jag gissar att du har samma fack/yrke som mig. Är inte heller med, känns mer som en organisation för arbetsgivarna 😒

Håller stenhårt på att det inte kan vara så himla stor brist när lönen fortfarande, jämförelsevis med andra yrken, är låg 🙄
Helt enig. Fast lönen har gått upp en del senaste tiden. Kan bli så när arbetsplatserna inte kan bedriva sin verksamhet - hoppsan då tjänade man visst inga pengar alls.
 
Helt enig. Fast lönen har gått upp en del senaste tiden. Kan bli så när arbetsplatserna inte kan bedriva sin verksamhet - hoppsan då tjänade man visst inga pengar alls.
Från det ni skriver hade jag inte heller velat vara kvar i fackförbundet, men så har jag inte ju hela bilden heller, och lyckligtvis är det ju inte relevant för mig i nuläget, men jag känner verkligen med er.

För övrigt har jag bytt fackförbund (nåja det går igenom 1a okt) och a-kassa nu.
Känns otroligt skönt.
Är samma fackförbund som maken, och de känns från det jag sett i alla fall otroligt proffsiga och smidiga. Men prövningen blir ju om man som enskild medlem skulle behöva hjälp med något 😇.
 
Min största besvikelse är när mitt dåvarande fack, kom fram till mig och sa:

"vi valde att premiera din kollega i löneförhandlingarna för han har gjort ett så bra jobb".

Jag blev rätt paff och sa inget särskilt, jaha typ. Hade ändå planer på att sluta så fort en bra tjänst dök upp.

Men kände mig verkligen jättebesviken, dels för att jag och min kollega jobbade väldig nära varandra och skiljt från andra, vilket innebär att jag visste hur mycket hans arsle nötte stol i en bransch där man vanligtvis inte hinner sitta ner. Jag visste också i vilket dåligt skick lokalen blev i efter att han började, han städade inte efter sig alls och verksamheten började få avvikelser från myndigheten, något som inte skedde med min gamla kollega. Jag försökte helt desperat i ett halvår att vara "disktrasa" efter honom men det funkar ju inte så.

Så "gjort ett så bra jobb", ja en av oss hade verkligen slitit men inte var det han.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp