Faderskapsintyg Lund/Staffanstorp

Mr_Magic

Trådstartare
Hej alla.

Någon som kan förklara exakt hur det gått till vid faderskspsintyg, blev ni inkallade eller fick ni hem en lapp som man skulle skriva under? Hur gick det till helt enkelt?
 
Sv: Faderskapsintyg Lund/Staffanstorp

Vi fick hem en kallelse. Vi åkte till, hrm, familjerätten/socialtjosan/kommunennånting (?) och skrev under intyget inför två vittnen (som också skrev under). Sen var det klart!

Tillägg: Nu var detta iofs i Stockholm men jag tror att det är likadant överallt. Dvs att man åker dit och skriver på och att det ska bevittnas av någon också. Om inte så får gärna någon komma och rätta mig. :)
 
Sv: Faderskapsintyg Lund/Staffanstorp

Tack för svaret men jag skulle behöva ha det bekräftat att det går likadant till här nere. Hela den här situationen är väldigt komplicerad och ska förklara allt mer grundligt när jag kommit hem från jobb då jag bara har mobilen att skriva från just nu.
 
Sv: Faderskapsintyg Lund/Staffanstorp

Vi fick hem en kallelse. Vi åkte till, hrm, familjerätten/socialtjosan/kommunennånting (?) och skrev under intyget inför två vittnen (som också skrev under). Sen var det klart!

Tillägg: Nu var detta iofs i Stockholm men jag tror att det är likadant överallt. Dvs att man åker dit och skriver på och att det ska bevittnas av någon också. Om inte så får gärna någon komma och rätta mig. :)

Exakt så gick det till för 20 år sedan med så det går nog till så överallt.
 
Sv: Faderskapsintyg Lund/Staffanstorp

Men du bor väl inte ihop med mamman? Och då är ju frågan om kallelsen kommer till din eller hennes adress.

Jag tycker att du ska klura ut vilken myndighet det gäller och fråga dem direkt hur det hela går till!
 
Sv: Faderskapsintyg Lund/Staffanstorp

Pappan får en kallelse även om de inte bor ihop så fort de har fått veta vem som är pappan av mamman. En bekant fick veta att han hade fått barn på det viset :crazy:

Vill mamman däremot inte uppge pappan så får ju inte heller pappan någon kallelse så är det vad som är problemet för Ts så ska nog myndigheterna kontaktas snarast efter barnet är fött.
 
Sv: Faderskapsintyg Lund/Staffanstorp

Jag kommer skapa en ny tråd nu när jag äntligen kommit hem från jobb och har tillgång till dator. Kommer komma med en länk hit så fort jag skrivit klart.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kan någon förklara detta? Jag åt sushi idag och hade en vit blus (förstås). Naturligtvis fick jag en liten soyaprick på den nytvättade...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 531
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag gick med i en Facebookgrupp rätt nyligen, och snart började jag få upp inlägg från den gruppen som alla började "Hej alla! Jag vill...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Lavine
·
Skola & Jobb Hur tränar en idag som vill bli hejdundrande snabb på tangentbordet? Minns att vi hade ett småkul TVspelsmässigt program (skjuta...
2
Svar
22
· Visningar
1 024
Senast: Badger
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp