fällningsdax

Milosari

Trådstartare
jaha, då var det dags igen... hår precis överallt. i frukostfilen, på, i och under kläderna, på tv:n, i soffan och inkapslade i den nya fina mattan... överallt! som om inte det var nog så ser källan till alla dessa miljontals små irriterande hår förjävlig ut. hon fäller nämligen ALLT på en gång. hennes tjocka fina blanka päls blir grå och tunn och risig... det är knappt så att jag vågar ta henne utanför dörren, så hemsk ser hon ut. :crazy:
jag har provat att ge alla möjliga sorters fodertillskott, från alger till fiskleverolja, det ena dyrare än det andra, men med föga resultat. tips??
skulle också vilja veta vad man kan göra åt fula förhårdnader på armbågarna. har hört att det ska finnas nån sorts jaktkräm till trampdynor som visst skulle vara bra, ngn som har provat? :confused:
 
Tips... Släng inte ut mer pengar på dyra preparat. Vissa ser för jävliga ut när de fäller, så är det ju bara... Trösta dig med att det finns gott om utrymme för en ny fin päls att växa ut :p
 
Om hunden brukar bli så och dessutom sätter fin fin päls efteråt så är dt nog ingen bristsjukdom. Vår hund älskar att bli dammsugen - han var livrädd för dammsugaren när han var liten, men nyfkenheten drev honom närmare och närmare, sen när jag provade att dammsuga pälsen tyckte han det var helt ok. Faaaast vi har hår överallt i alla fall :smirk:.
 
Guuud vad det är skönt med en hund som inte fäller! :p :)(wheatenterrier)
 
Jag förstår hur du har det, jag har för närvarande 6 hundar inne i huset som fäller hur mkt som helst. Ligger hårtussar ÖVERALLT!!!
Jag håller med Tippan, släng inte massa pengar på fodertillskott å sånt om det inte behövs, hon får ju tillbaka sin fina päls igen. Eller fattade jag fel?
:confused:
 
Jag ger Shy-Feeder (hästpreparat) när det fälls, fast det är mest för att de ska fälla av fortare.
 
Min vovve får ägggula en gång om dan , Hans päls är alltd blank och förut fick han skorv och mjäll och fällde mer ,
Men det vissade sig att han fick för lite fett i maten så vi började med olivolja , Blev kanon , Men nu har vi bytt till fetare foder och han har aldrig haft finare päls :D
Jobbigt det där med fällning , men tänk endå får du ju allt hår på engång i stället för länge ,

Undrar också det där med armbågarna ?
 
mera fett tror jag knappast att hon behöver :smirk: grjen är det att hon blir ömhudad också, tycker att det är obehagligt att bli borstad (i vanliga fall älskar hon det).
 
karda är mitt tips=) min hund fällder inte så mkt utan det är lite här och där året runt istället=)
men syrrans golden fäller nå grymt just nu09 hon kardade och fick bort allt nästan=)
 
det är just det att det inte går att använda kardan när hon har ont i huden. får använda en gummiskrapa (liknar sån man har till hästar fast som en piggborste av gummi). den tål hon ganska bra. det stora problemet är egentligen inte alla hår (det är min sambos problem :p). det värsta är att hon knappt har nån päls kvar när hon är färdig. medlen jag använde var till för att få pälsena att växa ut så snabbt som möjligt. :bump:
 
Hoho, min vovve fäller också nu. Som tur är är han faktiskt lika vacker ändå, om än lite "smalare" :D Fattar inte hur en enda hund kan ha så mycket päls! Jag borstar bort DRIVOR varje dag (fyller lätt en ICA-kasse) och ändå finns där massor kvar :confused: ;)
 
oj då dethar jag inte varit med om förut att dom TAPPAR pälsen=( har du kolalt med veterinären om din hund in te saknar nått ämne i kroppen?? för inte ska dom tappa all päls?? bara byta=)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag håller på att bli galen alltså. Min springer spaniel fäller som en dåre, jag dammsuger varje dag och ändå ser det ut som om jag...
Svar
1
· Visningar
1 515
Senast: wtf
·
S
Övr. Hund Min 4 åriga labrador tik har sedan ett par veckor fällt enormt mycket, mer än vad hon någonsin gjort. Jag dammsuger huset där hon vart...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: nybörjare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp