fällttävlans EM på tv??

*Hehe* Jag hoppas att du skojar angående att Standis är "fet och klumpig"..! :)
Jag håller med om att Dobbin är väldigt charmig och söt(Väldigt läcker). Maja är inte heller någon ful krake=) :cool:
Allvarligt talat så passar Linda väldigt bra ihop med alla sina hästar, men Standis var jättefin förra helgen, och du vet uppenbarligen inte vad du talar om när du säger att han är "fet och klumpig". På EM:et var han INTE fet(fråga mig), och definitivt INTE klumpig! I hoppningen och terrängen är han smidig som en katt, även om det inte ser ut så(felfri lixom)!!
Har ingen "favorit" av hästarna, alla är fina och söta på sitt sätt=)

Ha det fint alla, och bråka inte!

Kram!
:idea:
 
Jo han ÄR fet och klumpig och det ser fruktansvärt tungt och jobbigt ut för honom att springar runt i terrängen.

Han är ju inte direkt som dom andra ländernas hästar och det är ju intet för intet han kallas Bullen.
Om hon inte sparkar på honom stannar han och det säger hon ju själv , hon var ju helt slut efter terrängen på EM.
Så direkt galoppvillig och lätt är han knappast även om han hoppar väl.
 
Fet är väl kanske fel ord men tung då....
Han är väldigt (för) tung för att gå fälttävlan egentligen, även om han som sagt är väldigt smidig och välhoppande.
 
"Han är ju inte direkt som dom andra ländernas hästar och det är ju intet för intet han kallas Bullen."

Det är heller intet för intet att han har tagit EM- silver två ggr samt SM-guld en gång! Ledsen men jag vägrar att hålla med dig om att han "är egentligen för tung för fälttävlan". VADDÅ "EGENTLIGEN"??! Att det bara är i min fantasi han har tagit silver eller?
Nej, han skulle aldrig klara tiden om hon inte var på honom, men hello! Alla kanske inte vill ha hästar som man inte behöver skänkla!
Hellre en sån häst än en som kastar sig in i saker som den sedan ej kan reda ut..!

Ha det fint! :bump:
 
Det har väl knappast med saken att göra om han tagit silver eller ej , du får väl gilla honom bäst du vill men du kan INTE påstå att han är en fälttävlanstyp för han ÄR för tung oavsett vad du tycker.
Tom Linda tycker det , så du behöver inte försvara honom.
När man tänker på en fälttävlanshäst skall dom vara snabba , vilket han INTE är och det säger oxå Linda , dom skall vara lätta , vilket han heller INTE är och det säger Linda oxå och dom skall galoppera lätt , vilket han inte gör.

Han må vara hur bra som helst och även vinna OS guld men urtypen för fälttävlan kommer han aldrig att bli och det är bara att acceptera!
 
FÖRTYDLIGANDE

Jag hoppas du fattar att jag absolut inte tycker Stand By Me är en dålig häst! Det är en jättefin häst, speciellt en jättfin hopphäst.
Men däremot är han egentligen för tung och långsam för att vara en fälttävlanshäst även om han tagit EM silver, han har ju varit mkt skadad oxå och det har ju just med det att göra att han är för tung och långsam och får jobba väldigt hårt för att komma inom tiden och sånt tar på kroppen.
Det är därför dom flesta ryttarna rider på fullblodshästar!
 
Re: FÖRTYDLIGANDE

Men Stand By Me har väl ändå inte varit halt i överbelastningsskador?? :confused:
 
Jag inte, men det känns som om en häst tar ett EM silver i ridsportens tuffaste gren är den ändå ganska lämplig lr?
En hästs framgång avgörs inte alltid på hur den ser ut exteriört utan om dess psyke. Figting spirit, viljan att göra sitt bästa och ställa upp är mycket viktigare egenskaper än att bildmässigt se "rätt" ut, kolla bara på hästar som Mynta.
Sen att då Linda enl dig sagt att hon tycker han e tung osv, so what? Han tog silver och då måste hon va ganska nöjd med sin häst... :confused:
Och, Anna var febrig och sjuk, det var inte särskilt schysst att få det att låta som om hon orsakat det själv, jag fick uppfattningen av att du ville det skulle låta som hon var bakfull lr nått :mad:.
 
Men VART har jag påstått att Linda inte är nöjd med sin häst??? och VART har jag påstått att Stand By Me är en "dålig" häst bara för att han är tung?

Jag säger bara att han är inte idealet för att han inte galopperar lätt , han är för tung och långsam och det sliter väldigt mkt på en häst som får jobba så i terrängen som han får göra oavsett om han vinner OS eller ej!
 
Jag inte, men det känns som om en häst tar ett EM silver i ridsportens tuffaste gren är den ändå ganska lämplig lr?



Men han tog ju inte silver PÅGRUND av att han är stor och tung utan TROTS att han är stor och tung en milsvid skillnad.
Jag såg hela EM sändningen och det var ingen häst förutom Stand By Me som var så tunggalopperad, OCH jag antar att det finns en väldigt logisk förklaring till det.





En hästs framgång avgörs inte alltid på hur den ser ut exteriört utan om dess psyke. Figting spirit, viljan att göra sitt bästa och ställa upp är mycket viktigare egenskaper än att bildmässigt se "rätt" ut, kolla bara på hästar som Mynta.

Ja absolut men det går inte att jämföra Mynta och stand by me , Mynta är ingen "avart" för sin sport även om hon är liten, det finns ju mer en medicinsk förklaring till att hästar inte skall vara tunga och långsamma i terrängen.


Sen att då Linda enl dig sagt att hon tycker han e tung osv, so what? Han tog silver och då måste hon va ganska nöjd med sin häst... :confused:

Vem har sagt något annat :confused: Vad jag kan utläsa i fios inlägg har hon aldrig påstått att Linda inte skulle vara nöjd.


Och, Anna var febrig och sjuk, det var inte särskilt schysst att få det att låta som om hon orsakat det själv, jag fick uppfattningen av att du ville det skulle låta som hon var bakfull lr nått :mad:.


Den där urdåliga anridningen orsakade hon helt själv, så rider man bara inte :mad:

Bakfull har jag aldrig läst, Men finns det en anledning till att du just drar den slutsatsen :angel:



[/quote]
 
Snacke har inte heller varit skadad innan, och inte Major Tom som sagt, men det är nog dom enda som inte varit det.
 
Snacke står ju som konvalescent nu!! Efter en operation av knäet han SKADADE på EM.

Sedan skrapade dom bort något på baksidan av knäet samtidigt.

Major Tom har faktiskt inte alls varit skadad någongång utan det enda han har haft har varit några känningar i framkotorna för några år sedan men det är bara en styrkesak och dom problemen finns inte längre.
 
Nej det är väl knappast konstigt när jag känner alla , eller??
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En journalist från danska TV2 tog jobb som hästskötare hos Andreas Helgstrand och filmade under sin tid där med dold kamera. Materialet...
Svar
0
· Visningar
563
Senast: Gunnar
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
900
Senast: sjoberga
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
776
Senast: Rosett
·
Samhälle Ska ni kolla? Börjar kl 12 på TV4 tror jag men vet inte när själva kröningen sker. Jag hade inte tänkt kolla men ändrade mig, är trött...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 423
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp