Fälttävlan 2022

Jag red min första hela fälttävlan på 3,5 år (pga graviditet/barn och pandemi) hemma i Flyinge förrförra helgen. :bump:
Dressyren var sådär ,med lite dålig fokus från oss båda två. Felfritt i hoppningen och på hinder i terrängen, en hel hög tidfel men eftersom vi ändå inte hade någon chans på placering så struntade jag i tiden.
Det var sååå kul! Både jag och pållen hade nog ett leende på läpparna hela rundan. :D
Imorgon är det dags igen i Gärds. Taggad!
 
Jag har anmält till första fälttävlan på 7 år :banana: Det blir debut i H80-klass för mig (det fanns nog inte ens för storhäst sist jag tävlade?) och 6-åringen i Tågarp. Hade tänkt satsa på lite mer FT nu under våren/början på sommaren och sedan ev rida Breeders-kval i dressyr senare. Men insåg att det finns ju bara 2 tävlingar i Skåne i Maj och sedan ingen förrän i Juli :cautious:. Så kommer nog köra till Sporren och Styringe också om det känns bra på de första tävlingarna. Sen beroende på hur det går med bytesträningen blir det kanske bara FT hela året. Är iaf taggad på att komma igång igen! :bump: Ska strax iväg på årets andra terrängträning.
 
Vet någon var man kan se Badminton? Hittar det inte bland kommande på Clipmyhorse.

Edit: Hör nog strictly speaking inte hemma i den här tråden. Slår mig själv på fingrarna :D
 
Senast ändrad:
Jag har skadad häst, och har dessutom blivit en feg tant, så numera är det dottern som står för fälttävlan. Premiär för tävling om några veckor. I söndags var det träning i Dagstorp.
20220501_100611.jpg
 
Det funkar även utanför uk, men det kostar en avgift. Dock ger det även tillgång till massor av arkivmaterial och gäller i ett år.
 
WARNING

We are receiving a large amount of Fake Badminton posts on our sites.

Please do not respond to these fake livestream posts and if possible report them.

The only way to sign up to the official Badminton TV subscription is through our website. www.badminton-horse.co.uk

We have members of staff dedicated to remove these posts and are trying to do so as quickly as possible.
 
Någon mer som tittade på veterinärbesiktningen igår och hade problem med sändningen? För mig bröts det flera gånger och riktigt dåligt ljud. Känner mig som en ilsken tant och överväger att skriva ett argt mail när avgiften de tar ut ändå är rätt saftig O_o :grin:
 
Någon mer som tittade på veterinärbesiktningen igår och hade problem med sändningen? För mig bröts det flera gånger och riktigt dåligt ljud. Känner mig som en ilsken tant och överväger att skriva ett argt mail när avgiften de tar ut ändå är rätt saftig O_o :grin:
Hur hög är avgiften? Det står liksom ingenstans. Inte där man registrerar sig i alla fall. Tantsur över det med.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Anna Hassö som tidigare tagit flertalet SM-guld i fälttävlan, lämnade hösten 2022 Sverige tillsammans med sina hästar. Nu har hon köpt...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
10
· Visningar
403
Senast: Aconite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp