Fälttävlan EM

Vad i h-e gjorde italienaren? Jag såg det i ögonvrån, såg ut som att han bara rappade till hästen utan någon som helst orsak.
Jag hoppas verkligen han fick reprimander av det. Tyckte hans ridning såg väldigt hafsig och slarvig ut hela ritten, så att hästen stannade var inte alls konstigt. Inte ok att piska på den som han gjorde
 
Tar inte Sverige brons nu? Ingen reaktion från kommentatorerna?

Edit, nu kom reaktionen. Inte en enda kommentar när han rev så trodde jag tänkte fel.
 
Toppen att de fick brons 😊
Såg bara en del av banhoppningen idag men svenska ryttarna gjorde väldigt fina rundor.
 
Tack, då fanns det en orsak även om det var helt förkastligt. Hoppas verkligen att han får någon form av reprimand för det.

Anledningen till stoppet var att han la hästen riktigt dåligt på A hindret och fick ett stopp på B pga omöjligt läge.
 
Kollar på terrängen nu, märkligt att inte kommentatorerna sade något om Piggy French beteende. De kan ju omöjligt missat det
 
Tysken som red så fult då? Jag tyckte hästen såg ut att ha rött skum i munnen efteråt, men har inte hittat några uppgifter om nån påföljd så jag kanske misstog mig?
 
Tänker på den ryttare som gick omkull på fågelhindret i vattnet, precis efter att Ludde startat, vilka skador kan ett sådant fall ge? Nu såg det ju ut att gå bra trots allt, både häst och ryttare var uppe och gick så får hoppas att de klarade sig oskadda.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tysklands Michael Jung bröt den brittiska dominansen och Sara Algotsson Ostholts dressyr lyfte det svenska laget inför terrängen. De...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det klart med vilka ryttare som åker till EM i fälttävlan för junior och young rider den 13-17 september.
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter EM i fälttävlan är igång i Haras du Pin, Frankrike. Här är allt du behöver veta!
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är dag ett av två med dressyr på EM i fälttävlan och Frida Andersén har inlett för det svenska laget med ett starkt program.
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp