Fälttävlan i norra Sverige

Närmaste riktiga bana är nog i Timrå, kan eventuellt finnas en i Luleå också. För 20 år sedan fanns det hinder ute vid forslunda, kördes någon debutant tävling där typ -95. Men om det är kvar något av Denver jag ej. 95 till 98 när jag hade häst där fanns i alla fall 5-7 hinder
 
Närmaste riktiga bana är nog i Timrå, kan eventuellt finnas en i Luleå också. För 20 år sedan fanns det hinder ute vid forslunda, kördes någon debutant tävling där typ -95. Men om det är kvar något av Denver jag ej. 95 till 98 när jag hade häst där fanns i alla fall 5-7 hinder

Efter att ha ridit på Hofors bana så var jag inte så imponerad av Timrås, enstaka hinder och korsa bilvägar, lite ojämt underlag... kanske bättre nu än för några år sedan. vill kunna träna på en hel bana sammanhängande när jag åker långt.
 
Efter att ha ridit på Hofors bana så var jag inte så imponerad av Timrås, enstaka hinder och korsa bilvägar, lite ojämt underlag... kanske bättre nu än för några år sedan. vill kunna träna på en hel bana sammanhängande när jag åker långt.
Jag tror att den har utvecklats något, men jag har inte själv ridit där på flera år. Men det har ju arrangerats tävlingar där i alla fall. Tror inte att det är helt rättvist att jämföra Hofors bana med en relativt ny bana, Hofors bana är ju helt fantastisk!
 
Efter att ha ridit på Hofors bana så var jag inte så imponerad av Timrås, enstaka hinder och korsa bilvägar, lite ojämt underlag... kanske bättre nu än för några år sedan. vill kunna träna på en hel bana sammanhängande när jag åker långt.
Tror banan är hyfsad när de har träningar för Ulf Johansson. Men om du vill åka dit själv och hoppa är bara vissa hinder öppna.
 
Efter att ha ridit på Hofors bana så var jag inte så imponerad av Timrås, enstaka hinder och korsa bilvägar, lite ojämt underlag... kanske bättre nu än för några år sedan. vill kunna träna på en hel bana sammanhängande när jag åker långt.
Det måste vara några år sedan du var hos oss i Timrå? Vi har jobbat mycket med banan. Nu ligger alla hinder på samma sida om vägen och vi har lagt nytt underlag på flera sträckor, så jag kan tycka att den är värd ett nytt besök. 🙂 Totalt har vi runt 35 hinder nu, men som Hofors bana blir den aldrig, vi har inte det utrymmet.

@Grand22 Banan i Timrå är den nordligaste tävlingsbanan just nu, men jag håller tummarna för banor längre norrut! 😍

Mvh,
Lady_S
 

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
1 745
  • Artikel
Hästnyheter Smärtgränsen är nådd. Det skriver Länsstyrelsen Västerbotten i en skrivelse till regeringen, apropå veterinärbristen i norra Sverige.
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: hamilton1
·
  • Artikel
Hästnyheter Fem unga hästar representerar Sverige när unghäst-VM i fälttävlan avgörs i Le Lion-d’Angers i Frankrike denna vecka.
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp