Fälttävlans-VM 2022

Görel

Trådstartare
Moderator
I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd.

Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det terrängen som SVT visar mellan 10:30-16:00 och på söndagen 18/9 hoppningen som SVT visar 11:15-13:10 och 14:30-16:00.
 
Jag är för trött för att leta på FEIs röriga sida, någon som vet vart startlistor finns för dressyren?
 
Jag ser så mycket fram emot detta! Hade hoppats på att det skulle bli en riktigt regnruskig helg så jag kunde sitta inne och titta med gott samvete, men det ska "tyvärr" bli ganska fint väder så jag får väl drista mig till att se en del av tävlingarna från en stol i trädgården. Stackars mig! :D

Vet vi varför dressyren inte sänds på SVT förresten? Gissar att det kanske beror på att tittarsiffrorna lär bli lägre (dels p.g.a veckodagarna men även p.g.a ett lägre TV-intresse för dressyr överlag)?
 
Jag ser så mycket fram emot detta! Hade hoppats på att det skulle bli en riktigt regnruskig helg så jag kunde sitta inne och titta med gott samvete, men det ska "tyvärr" bli ganska fint väder så jag får väl drista mig till att se en del av tävlingarna från en stol i trädgården. Stackars mig! :D

Vet vi varför dressyren inte sänds på SVT förresten? Gissar att det kanske beror på att tittarsiffrorna lär bli lägre (dels p.g.a veckodagarna men även p.g.a ett lägre TV-intresse för dressyr överlag)?
Terräng är ju lite roligare att titta på än dressyr .. :o:angel:
 
Först ut bland svenskarna är Malin Josefsson med Golden Midnight som startar 10:49.

Golden Midnight föddes 2008 hos Gert Hermansson e Goldmine xx u Duva E Maraton u Alpduva e Alpen Fürst u Dubra e Bfrabant u Diorama e Biarritz u Drakma e Hurricane xx u Draba e Heristal. Drakma hamnade på min barndoms ridskola och var en av mina favoriter :heart
 
Först ut bland svenskarna är Malin Josefsson med Golden Midnight som startar 10:49.

Golden Midnight föddes 2008 hos Gert Hermansson e Goldmine xx u Duva E Maraton u Alpduva e Alpen Fürst u Dubra e Bfrabant u Diorama e Biarritz u Drakma e Hurricane xx u Draba e Heristal. Drakma hamnade på min barndoms ridskola och var en av mina favoriter :heart
Var tittar du på dressyren? Clipmyhorse? :)
 
Malin gör en ganska dålig dressyr oftast men brukar hämta upp sig i terrängen och hoppningen. Fördelen på en sådanhär kuperad bana att ha en häst med så mkt fullblod. Särskilt om det nu ska regna så mkt som det varnas för. Detta kommer i vilket fall inte bli en dressyrtävling då jag antar och hoppas på att tiden inte är generöst satt?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I mitten av september avgörs VM i fälttävlan, i italienska Pratoni del Vivaro. Sverige är en av 16 nationer som har lag på plats och SVT...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: Gunnar
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
767
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 107
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 013
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp