Färdig pajdeg, vart?

eventingmania

Trådstartare
Kan någon tala om för mig i vilken avdelning man normalt sett hittar färdig pajdeg? Har hittat ett svenskt recept på en paj som verkar MUMS och det säger "använd färdig pajdeg". Men efter att ha scoutat runt i den lokala "Ica-butiken" så är jag lika clueless som innan jag gick dit. Det kanske inte ens existerar här där jag bor men om, vart hittar man det troligen då?
 
Hos lokala ICA ligger det i kyl vid brödet. Hos lokala Willys har jag för mig att det ligger vid pizzakitet som ligger i anslutning till charken.

Jag hade frågat. Min logik rimmar inte alltid med den som sorterat butiken.
 
Kan någon tala om för mig i vilken avdelning man normalt sett hittar färdig pajdeg? Har hittat ett svenskt recept på en paj som verkar MUMS och det säger "använd färdig pajdeg". Men efter att ha scoutat runt i den lokala "Ica-butiken" så är jag lika clueless som innan jag gick dit. Det kanske inte ens existerar här där jag bor men om, vart hittar man det troligen då?
De har en tendens att heta mördeg (inte smördeg eller pajdeg) och tyvärr sakna socker :D

Ligga bland filodeg och frysta bullar? och smördeg om den är fryst, bland pizzadeg om den är ofryst?
Vår Pizzadeg ligger vid typ vegetariska färdigrätter.
 
De har en tendens att heta mördeg (inte smördeg eller pajdeg) och tyvärr sakna socker :D

Ligga bland filodeg och frysta bullar? och smördeg.
Vår Pizzadeg ligger på annat ställe vid typ vegetariska färdigrätter.
Frysta bullar existerar nog inte här :p Möjligen på IKEA men jag har inte kollat :D Jag får helt enkelt scouta lite bättre. Annars kan man ju göra sin egen men det lät så enkelt med färdig deg :rofl:
 
Frysta bullar existerar nog inte här :p Möjligen på IKEA men jag har inte kollat :D Jag får helt enkelt scouta lite bättre. Annars kan man ju göra sin egen men det lät så enkelt med färdig deg :rofl:
Fråga någon filur!?

(jag är hemligt övertygad om att ni har frysta bullar i någon disk borta vid glassen :p de verkar märkligt populära. Stora påsar med kanelbullar. Men är mindre övertygad om att mördegen måste ligga just där. Med tanke på att den ev inte är fryst. Smördegen och filodegen gör det nog dock garanterat. Det är även samma ställe som har fryst glutenfritt och frysta pitabröd.)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Är du i UK eller är det kanske Nederländerna? Jag försöker googla på hur förpackningen ser ut och i så fall var den kan tänkas förvaras. I UK har de både kyld och frusen i alla fall. På den frysta står det t om tryckt på förpackningen att den även finns kyld, bredvid smöret.
 
Kan någon tala om för mig i vilken avdelning man normalt sett hittar färdig pajdeg? Har hittat ett svenskt recept på en paj som verkar MUMS och det säger "använd färdig pajdeg". Men efter att ha scoutat runt i den lokala "Ica-butiken" så är jag lika clueless som innan jag gick dit. Det kanske inte ens existerar här där jag bor men om, vart hittar man det troligen då?
Brukar ligga i kyl. Annars (om det inte är smördeg du ska ha) så skvätt i en halv tsk ättika i degen i ett vanligt pajdegsrecept så blir det sjukt mycket lättare att kavla 👍
 
Hos oss ligger den tillsammans med färdig pizza deg i kyl. (Här vid kött och ost sektionen på ica)
 
Här finns den bara fryst tror jag. Så på samma ställe som frysta bakverk och bröd, typ batonger och sånt
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 473
Senast: Paddington
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 776
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 522
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 560
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp