Färdig pajdeg, vart?

Frysta batonger :confused: O_o ???
Sorry!
Screenshot_20210729-191300_Chrome.jpg
 
Färdig pajdeg brukar ligga i kylen. Köper man färdig slipper man dessutom helt och hållet att ha smör i den! Man får mycket mer exotiska ingredienser.

Innehåll: Vetemjöl, vegetabiliska oljor och fetter (palm, solros), vatten, socker, etanol, havssalt, koncentrerad citronsaft, inaktiverad jäst.
 
Färdig pajdeg brukar ligga i kylen. Köper man färdig slipper man dessutom helt och hållet att ha smör i den! Man får mycket mer exotiska ingredienser.

Innehåll: Vetemjöl, vegetabiliska oljor och fetter (palm, solros), vatten, socker, etanol, havssalt, koncentrerad citronsaft, inaktiverad jäst.

Inser att det blev helt fel på första meningen. Ska stå i butikens kyldisk. I min kyl finns ingen färdig pajdeg, annat än den jag förbereder och ställer in där förstås. Jag har dock köpt det en gång, och det funkar helt OK, men med tanke på hur enkelt det är att svänga ihop egen med ingredienser jag alltid har (smör,mjöl och en matsked vatten) och besvikelsen över att det är palmolja i, så blir det aldrig mer.
 
Tack för alla tips!

Hittade inget i storgrossen - hade inte tid att leta - men i den affär vi handlar i när vi storhandlar. Där, i sista skåpet i frysdisken brevid frikandeller och "spring rolls". Men då hade jag inte receptet med mig men nu vet jag vart jag kan handla färdig deg.

Jag vill verkligen ha färdig deg för att inte behöva köpa hem lösa ingredienser för pajdeg. Mest för att jag är ett okontrollerbart freak när det kommer till att baka och om jag har ingredienser hemma blir det garanterat för mycket muffins, kakor och andra bakade godsaker. Vilket inte direkt främjar corona-figuren i någon vidare positiv riktning om man så säger 🤣🤣🤣
 
Jag vill verkligen ha färdig deg för att inte behöva köpa hem lösa ingredienser för pajdeg. Mest för att jag är ett okontrollerbart freak när det kommer till att baka och om jag har ingredienser hemma blir det garanterat för mycket muffins, kakor och andra bakade godsaker. Vilket inte direkt främjar corona-figuren i någon vidare positiv riktning om man så säger 🤣🤣🤣
Men har du inte vetemjöl och smör/margarin hemma ändå :confused: ? Det behövs ju till matlagning också?
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 473
Senast: Paddington
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 783
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 525
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp