Färdig pajdeg, vart?

Oj, då :D ! Jag tänker att jag kanske borda testa att variera mig lite. Det blir annars i princip alltid Willys egna Vetemjöl Special i mina surdegsbröd. Inte för att det blir dåligt, men det kunde ju vara kul att testa något annat också!

Alltså... jag har ju lite lätt för att börja nörda mig om jag blir intresserad av något :o Bästa standardmjölet i vanliga affärer tycker jag är ICA I love Eco vetemjöl special (producerat av Berte Qvarn så kan man få tag på deras mjöl direkt är det ju inte fel, jag har köpt det när jag varit inom deras område). Annars är det Warbro Kvarn som är bäst tycker jag.
 
Fast ganska många svar innan om var man hittar den färdiga pa(lmol)j(e)degen i butikerna.
Ja alltså, jag skulle själv aldrig köpa färdig pajdeg. Men jag lägger mig inte i om andra gör det, eller vilka orsaker de just då har för att göra det. Jag har heller ingen aning om var det finns i butiken, så jag hade (såklart) inte tänkt svara i tråden alls.
 
Det lustiga är att det var just det märket jag hittade innehållsförteckningen för; men de verkar ha skärpt till sig och tagit bort palmoljan. Positivt överraskande!

Det är nog därför den heter 2.0 för det stämmer att den har fått ny innehållsförteckning :)
Det här blev ju värsta pajdeg-gate 😂😂😂

Men så skönt med företag som tar ansvar och uppenbarligen gör om och gör rätt. Jag är rätt anal gällande det här med planeten och hur vi människor tagit oss rätten att förstöra den 🤬Så all förändring i positiv riktning är välkommen :D
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 412
Senast: Paddington
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 263
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp