Färg på böckmann comfort?

oxer

Trådstartare
Ska beställa ny transport, en böckmann comfort, och har snöat in på en blå eller röd :) Tycker det är kul med lite färg jämfört med alla grå och vita transporter som finns! Dock funderar jag på hur hållbara dem är i färgen jämfört med en i silver? Vill ju inte att transporten ska se sliten och sjabbig ut bara efter något år när den i silver fortfarande skulle hållt sig blank o fräsch....
Är medveten om att man får putsa men är det värt det? Är det bäst att välja silverfärgad?
Tacksam för råd:)
 
Sv: Färg på böckmann comfort?

Nu kan jag inte tala för hur Böckmann håller sig, men jag har sett många blå och röda transporter från bland annat cheval liberte och star trailer som inte är så snygga i färgen efter ett par år. Det blir ju rätt solblekt. Jag tycker också färgade transporter är snygga men jag skulle nog välja en ljus transport (helst grå/silver) istället på grund av det. Sen inbillar jag mig att mörkare transporter borde bli varmare på sommaren.
 
Sv: Färg på böckmann comfort?

Min böckmann är gul/grön/beige aktig och ser ut att ha hållt färgen hyffsat genom åren. 15 år gammal och är inte många nyanser blekare än de nya i samma färg. Tycker att de ljusa färgerna håller sig bättre i regel än de mörka.
 
Sv: Färg på böckmann comfort?

Vet inte om jag är ute och cyklar nu, men har för mig att det finns någon bestämmelse om att man inte får transportera häst i trailer med mörkt tak mer än x antal timmar. Men det kanske någon annan vet bättre? :confused:
 
Sv: Färg på böckmann comfort?

Vet inte om jag är ute och cyklar nu, men har för mig att det finns någon bestämmelse om att man inte får transportera häst i trailer med mörkt tak mer än x antal timmar. Men det kanske någon annan vet bättre? :confused:

Varför skulle man inte få det?
 
Sv: Färg på böckmann comfort?

Det är väl som med bilar; en silverfärgad framhäver ju inte slitaget av väder och vind som en "färgad" gör. Köp en blå eller röd om du vill ha en sån, det är ju bara att vaxa lite oftare, så håller den sig snygg. :) Jag har haft ett rött glasfibersläp (dock inte Böckmann) och det var inte speciellt solblekt trots att det var några år gammalt.
 

Liknande trådar

Äldre Jag har precis flyttat till större boende, efter att ha bott i diverse små lägenheter med enbart ett till två fönster. Nu har jag en...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: Eina
·
Hemmet Håller på att fräscha upp mitt kök men insåg att kakelfogen är rätt dassig. Någon grå tråkig historia inte alls snyggt nu när jag har...
Svar
5
· Visningar
2 529
Senast: tanten
·
Dressyr Hej jag undrar vilka färger man får ha på kavajen om man ska tävla (lokal) dressyr? Är det bara svart, blå, grå, brun som gäller eller...
Svar
12
· Visningar
4 278
Senast: Centaur
·
Utrustning Ska köpa lite nytt hindermaterial och tänkte beställa 12 hinderstöd och 15 bommar. Men vilka färger ska man välja på bommarna. Och hur...
Svar
1
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp