Färg på föl.

M

mannis

Hoppas ni kan hjälpa mig som kan lite färger.
Har ett stoföl på ca 2,5 månader.
Det jag undrar är om hon blir silversvart eller skimmel ???
Hennes mamma är svart och det ligger mycket svart bakom henne fölet pappa är silversvart, Kvarnbackas Silfurmáni.
Vad har fölet för färg, skickar med en länk (hoppas det går för jag brukar aldrig lyckas när jag lägger in länkar).
http://w1.445.telia.com/~u44502687/Mina%20bilder/st%e1ssa.jpg
Tacksam för svar.
M vH Mannis
 
Tyvärr är jag inte bra på färger så jag vill inte ge dig fel info.

Men ditt föl är bara så söt! :love: :love: :love:

Kram Favina :bump:
 
Hon är jättehärlig på alla sätt och vis. Jag hoppas hon är silversvart :love:för det är så snyggt.
M vH M
 
Föddes hon sådär mörk, då har du nog en skimmel.

Om inte så tycker jag att hon ser silversvart ut, ljusa ögonfransar och allt annat stämmer ju.

Marita
 
Tack för era svar.
Favina: Stássa, som fölet heter, föddes ljus grå.
Det är i så fall högsta vinsten jag fick med detta fölet.
Jag är så :love: i henne.
Ha de gott alla.
M vH M
 
Hej igen. Du kan gå in på länken nedan kan du se hur hon såg ut när hon var lite minder. Det är även min användar bild. Man kan se en liten grå fläck på bilden och det är fölet.
 
Varför skulle hon bli skimmel :confused:?

Har hon/har hon haft randiga hovar? Silverföl har ofta ränder uppifrån och ner, som smalnar av i en triangel.

Fast oavsett det: hon ser då silversvart (och just nu apelkastad) ut för mig. Och jättesöt :).

mandalaki
 
Hej
De omtalade silverränderna på hovarna har hon. Det är lodräta trinanglar uppeifrån och ner.
jag tycker hon ser så "grå" ut i färgen :confused:.
M vH Mannis
 
Jag tror jag tar med henne hem och stoppar i sängen! :D

Så otroligt söt! :love:

När jag var liten så var min dröm att äga en häst som var silvergrå som det heter men jag kallade det en svart häst med silver man eller en vit häst med guldman. Det finns ett barnprogram som handlar om en tjej som går ner i ett hål bakom rosenbuskarna som har en tvillingsyster som har varsin häst. Kommer inte ihåg vad den heter :confused:

Kram Favina :bump:
 
Tack alla ni som svarat.
Jag köpte ett svart sto som var betäckt med en silversvart hingst. Jag fick högvinsten. Ett sto och silversvart till på köpet. Kan man bli lyckligare. Tidigare sa jag att en dag ska jag ha ett silversvart sto och det fick jag :love:
Det var igentligen inte meningen att jag skulle ha fler isisar nu utan skulle väntat lite till. Jag kanske skulle köpt en trisslott :D
M vH M
 
Inte för att jag vill smolka bägaren... Men Silfúrmani (eller hur det stavas) är väl inte godkänd i sverige? Har du kollat så du kan registrera sötnosen? Tänkte bara tipsa... har hört saker...

Hursomhelst vill jag gratulera till ett superfint föl!! :love:
 
Glöm vad jag sa... Godkänd i Danmark... betäcker där, moderlivsimporter.. ok... Undrar varför han inte är godkänd här? :confused:
 
Hej
Stoet är betäckt i Danmark. Har ett papper därifråm som ska skickas i till SIF när jag haft en ID-kontrollant ute.
M vH M
 
Hej
Stoet är betäckt i Danmark. Har ett papper därifrån som ska skickas i till SIF när jag haft en ID-kontrollant ute.
M vH M
 

Liknande trådar

A
Hästvård Hej! Nu vill jag få lite råd... Min morfars varmblodssto Queen fick fång för ungefär två veckor sedan. Queen har ett stoföl på 8...
Svar
8
· Visningar
1 482
Senast: Agreen
·
Islandshäst Förhoppningsvis kläcker mitt sto ur sig ett föl i sommar och jag som är så dålig på genetik skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 637
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Inatt fick vi tillökning i stallet, men jag med mina begränsade färgkunskaper lyckas inte klura ut vad det lilla livet har för färg...
Svar
11
· Visningar
2 706
Senast: Korven
·
Islandshäst jag behöver lite hjälp av alla er som är kunniga på islandshästens speciella färger! jag har ju ett litet stoföl o jag vet baskemig inte...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
26 872
Senast: cowgirl73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp