Färg på fölet.

Demon

Trådstartare
Jag har köpt ett dräktigt islandshäststo. Och blir lite nyfiken på va det kan bli för färg på fölet. Jag undrar om det finns nån som kan hjälpa mej med det för jag har igen kolla på va hennes släktingar har för färg, förutom mamma och pappa och sen givetvis hingsten, som hon är betäckt med.
Nån som har lust att hjälpa mej lite? :confused:
 
Stoet är svart utan tecken. Hon är efter Atli och undan ett brunblack sto, Blida fra Kópavogi.

Hon är betäckt med Fákur. Han är ju fux.

Hur stor är chansen att jag får ett fux föl? Jag vet inte vad dom övriga i hennes stam har för färg.
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Cattis_E
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 222
Senast: Bapelsin
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 641
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp