Färg på ridbyxor

amalia

Trådstartare
ska ju som sagt var tävla på söndag... Då det var ett tag sedan sist har jag växt ur min vita helskodda.

Skulle ju helst av allt vilja köpa ett par nya men kassan är lite skral just nu (har just betalat medlemsavgift, licens ska betala tävling transporthyra samt bensin...).

Vad ska jag göra... :confused:Har ett par majsgula ridbyxor men hur snyggt är det då på tävling...

:idea:Har även ett par vita men de är en storlek för stora så det ser lite "slafsigt" ut! :crazy:

Hjälp mig innan jag sliter mitt hår!!!! ;)
 
Hade typ samma problem.
kom på dagen innan tävlingen att jag inte hade några vita byxor!
fort fort till affären o hittade ett par i str 40 (och jag har 34-36 normalt)
"liiite lösa"! :D :rofl: Men men, in i torktumlaren och nu sitter dom som gjutet.
vet dock inte om de funkar med helskodda... :confused:

Miiiiiia :banana:
 
Tycker inte de spelar någon roll om de är majsgula eller vita. Enligt TR så får man ju ha vilken färg man vill på ridbyxorna, bara man har ridbyxor och kavaj.

Alternativet är väl kanske om du hittar ett par brallor att låna då? Eller kan kolla om det finns några i ditt stall som kanske har beg. brallor som du kan köpa för en billigare slant?


Har en kompis till mig, vars mamma köpte ett par blåa manchester, helskodda pikeur ridbyxor på kupan för 30:-.
De var jätte fina i skicket också, såg ut som om de vore nya! Så det kan ju vara ett alternativ också kanske..?
 
Beror sig väl på vilken sorts tävling det är. Kavaj behövs väl bara på nationella och högre tävlingar väl?
 
Från vilken klass/typ av tävling då? Inte på klubbnivå iallafall.
 
På klubbnivå bestämmer klubben hur man ska vara klädd. En klubbtävling ligger utanför TR.

mvh Jessica
 
Jo, i oförsig. Men i dressyren så krävs det ju kavaj redan från lokalnivå. I hoppningen behövs det inte förens nationella och uppåt.
 
Japp, då kan man snacka om och ha tur som hittar värsta märkesbyxorna till det priset! Det var ju hennes mamma som dessutom köpt brallorna åt henne, så mamman visste ju inte ens att det var värsta märkesridbyxor eller så..
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 940
Senast: Habina
·
Utrustning Halloj, är ute på jakt efter ett par vita tävlings ridbyxor. Dem ska inte vara helskodda. Känner mig rätt så lost bland alla olika...
Svar
1
· Visningar
671
Utrustning Jag hade tidigare en tråd om kavaj, nu har jag kommit till ridbyxorna. Jag skulle gärna få tips om vita ridbyxor. Önskemålet är att de...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Ni som är långa och slanka, vad använder ni för ridbyxor? Jag använder bara, enda jag provat som sitter bra på mig. Har ett antal par...
Svar
16
· Visningar
2 785
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp