Färg på schabrak och lindor till fux??

MaRomer

Trådstartare
Behöver förnya garderoben. De färger jag har är:

  • vit
  • ljusblå
  • mörkblå
  • olivgrön
  • ljusgrå
  • brun
  • svart
  • röd
  • ljusgrön

Förra hästen var valack därav de tråkiga färgerna. Schabraken ska vara stilrena med matchande lindor. Har Mia RS i de flesta schabrak. Men som mammaledig så finns inte riktigt de extra pengarna. Kom med förslag på vilka färger jag kan ha på damen! Lägger in lite bilder.

32398808.jpg



32398748.jpg



32398756.jpg


32180494.jpg


32143422.jpg


32128039.jpg


31911842.jpg


31748450.jpg


31526426.jpg
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Där finns inte många färger kvar att välja på, du har ju dom flesta redan ;):D
Själv tycker jag marinblått och brunt är skitsnyggt på fuxar. Även vinrött faktiskt. Tycker din häst ser ut att passa bäst i inte allt för grälla färger :)

Inte mycket till hjälp kanske :D
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Där finns inte många färger kvar att välja på, du har ju dom flesta redan ;):D
Själv tycker jag marinblått och brunt är skitsnyggt på fuxar. Även vinrött faktiskt. Tycker din häst ser ut att passa bäst i inte allt för grälla färger :)

Inte mycket till hjälp kanske :D

Haha jo jag har ju minst 20 olika kombinationer i olika skalor. Speciellt brunt, grått och blått.

Mias har fått in lila/plommon. Skulle det funka?? tänkte skaffa mig beige också!
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Min första tanke var lila och beige, snyggt till fux.
Även gräddvitt/creme är snyggt.
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Turkost är fint på fuxars som är lite mörkare. Rött, rosa och lila är gräsligt. :p
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Min första tanke var lila och beige, snyggt till fux.
Även gräddvitt/creme är snyggt.

Gräddvit/beige/Creme är ju i princip samma färg;)

Men får nog bli något i den färgen och ett mörklila/plommon färgat!
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Royalblått är apsnyggt på min fuxkille:) Dock är han mer guldfux. Och sen tycker jag tro det eller ej att ORANGE är riktigt riktigt snyggt på honom men det ska vara typ neon inte rostliknande:)
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Royalblått är apsnyggt på min fuxkille:) Dock är han mer guldfux. Och sen tycker jag tro det eller ej att ORANGE är riktigt riktigt snyggt på honom men det ska vara typ neon inte rostliknande:)

Har haft royalblått på henne. Men hade velat ha något mer att välja på. Har 4 olika sorters blå schabrak:/ Orange kan nog funka, men dressyr människa ssom jag är så är neon orange lite väl;)
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Jag är också dressyrnisse:P Jag kör orange schabrak, vita lindor och typ vit eller orange piké till så blir det lite mer stil på det:)
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Turkost är fint på fuxars som är lite mörkare. Rött, rosa och lila är gräsligt. :p

Det beror ju lite på vilken nyans av lila det är, går den mot brunt eller blått tror jag det kan bli jättefint, om den är röd eller rosa blir det inte riktigt lika bra. I övrigt håller jag med om det turkosa, trevlig färg. :)
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Som några har skrivit vinrött! Det hade jag på min fux när jag fortfarande hade henne kvar, var hur snyggt som helst:D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, fick just hem ett equiline schabrak i färgen avio (ljusblå/grå) och inser att jag inte ha några matchande lindor. Har letat runt...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Badger
·
Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: Lydia
·
Utrustning Hej, tänkte köpa matschande schabrak och lindor till min valack, men har svårt att bestämma mig för vilken färg. Hans sadel är brun...
Svar
7
· Visningar
1 489
Senast: Buck
·
S
Utrustning Jag har en fux som jag ska köpa nya schabrak och lindor till, vill att dom ska matcha och vill ha tips på fina färger! Jag har...
2
Svar
35
· Visningar
13 455
Senast: Wippos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp