Färg på schabrak och lindor till fux??

Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Förra hästen var valack därav de tråkiga färgerna.

Men va?

Vilka färger kan du tänka dig till ett fuxsto som inte passar på en fuxvalack? Och varför kan man bara ha tråkiga färger på en valack?

Jag tycker fuxar passar bäst i den bruna skalan, allt från vanilj till mörkare brunt. Din häst hade ganska tacksam ton så det mesta går väl att sätta på den.
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Men va?

Vilka färger kan du tänka dig till ett fuxsto som inte passar på en fuxvalack? Och varför kan man bara ha tråkiga färger på en valack?

Jag tycker fuxar passar bäst i den bruna skalan, allt från vanilj till mörkare brunt. Din häst hade ganska tacksam ton så det mesta går väl att sätta på den.

Har ju tex inge rosa, lila eller så. Inte heller för ljusa färger då han var brunblack. såg helt enkelt mesigt ut på honom.
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Usch, rosa, lila rött osv går totalt bort på en fux, hjälper inte att det är ett sto!! Fär att inte tala om vinröd.... :crazy: Det är bara så fult. Man blandar inte oranget och rosa om man inte vill framkalla känslan av 70tals tapet..... :p En smal liten passpoal i tex lila eller rosa är okej, men INTE hela schabraket....

Grönt funkar ju rent färgmässigt men sjukt tråkig färg, känns oerhört 90tal.

Fuxar är fina i hela den bruna och blå färgskalan, även grått är fint! Vitt är såklart stilrent och särskilt snyggt om hästen har vita tecken. Allra snyggast är gräddfärg med brons/brun/beiga passpoaler. :d

Vill man ha mer skrikig färg så är turkost och petrol häftigt.
 
Sv: Färg på schabrak och lindor till fux??

Limegrönt & pistage är sjukligt snyggt på fuxar!Även rostbrunt eller som jag kallar mörkorange x)Eller det är de på min han är dock lite mer rävröd än din men tror inte det är så stor skillnad.:)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, fick just hem ett equiline schabrak i färgen avio (ljusblå/grå) och inser att jag inte ha några matchande lindor. Har letat runt...
Svar
10
· Visningar
762
Senast: Badger
·
Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
2 003
Senast: Lydia
·
Utrustning Hej, tänkte köpa matschande schabrak och lindor till min valack, men har svårt att bestämma mig för vilken färg. Hans sadel är brun...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Buck
·
S
Utrustning Jag har en fux som jag ska köpa nya schabrak och lindor till, vill att dom ska matcha och vill ha tips på fina färger! Jag har...
2
Svar
35
· Visningar
13 484
Senast: Wippos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Strejk
  • Ny laptop

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp