Färg på schabraket?

Tiilldaab

Trådstartare
Hej hej!
Jag har en fråga som jag funderat kring gällande dressyr schabrak och färg.
Alla säger att man måste ha vit dressyrschabrak på tävlingar (högre än klubbtävlingar) men ändå har jag sett folk som tävlar i rosa schabrak (ljus).
Får man ha annan färg än vit eller är det de som gäller?
Tänker mest på lokala tävlingar!
 
Hej hej!
Jag har en fråga som jag funderat kring gällande dressyr schabrak och färg.
Alla säger att man måste ha vit dressyrschabrak på tävlingar (högre än klubbtävlingar) men ändå har jag sett folk som tävlar i rosa schabrak (ljus).
Får man ha annan färg än vit eller är det de som gäller?
Tänker mest på lokala tävlingar!
Du får ha vilken färg du vill på schabraket på tävling.
 
Hej hej!
Jag har en fråga som jag funderat kring gällande dressyr schabrak och färg.
Alla säger att man måste ha vit dressyrschabrak på tävlingar (högre än klubbtävlingar) men ändå har jag sett folk som tävlar i rosa schabrak (ljus).
Får man ha annan färg än vit eller är det de som gäller?
Tänker mest på lokala tävlingar!

Lyssna inte på vad "alla" säger utan kolla i TR om du är osäker på vad som gäller när du ska tävla.
 
Många väljer det traditionella vita schabraket men du får ha vad du vill, det finns ingen regel som säger att schabraket ska vara vitt. :)
 
Alltid dessa "alla" som med tvärsäkerhet säger att man "måste ha vitt schabrak och vita ridbyxor i dressyren" men som troligtvis aldrig ens slängt en blick i ett tävlingsreglemente :cool:
Hur länge ska dessa myter leva kvar :rofl:

Finns överhuvud taget ingen färgkod på någonting alls i TR.
Numera är även ordet ljus borttaget när det gäller färg på kragen och vit när det gäller slips.
 
Alltid dessa "alla" som med tvärsäkerhet säger att man "måste ha vitt schabrak och vita ridbyxor i dressyren" men som troligtvis aldrig ens slängt en blick i ett tävlingsreglemente :cool:
Hur länge ska dessa myter leva kvar :rofl:

Finns överhuvud taget ingen färgkod på någonting alls i TR.
Numera är även ordet ljus borttaget när det gäller färg på kragen och vit när det gäller slips.

Får man även då ha vilken färg man vill på kragen på skjortan? Vet du om man får sy sin egen skjorta eller måste man ha en köpt av ridmärken?
 
Jag har ett svart schabrak med tillhörande svart luva från ES till min skimmel. Han försvinner lite i ett vitt så därför vill jag inte ha det.
 
Alltid dessa "alla" som med tvärsäkerhet säger att man "måste ha vitt schabrak och vita ridbyxor i dressyren" men som troligtvis aldrig ens slängt en blick i ett tävlingsreglemente :cool:
Hur länge ska dessa myter leva kvar :rofl:

Finns överhuvud taget ingen färgkod på någonting alls i TR.
Numera är även ordet ljus borttaget när det gäller färg på kragen och vit när det gäller slips.

Finns vissa gammalmodiga grenar kvar som tex fälttävlans dressyrprov 🙄

Utöver höga ridstövlar, eller ridskor/jodphursskor och stövel-
skaft, består riddräkt av ridkavaj eller ridfrack, ridbyxor som
är vita, gulbruna eller krämfärgade, samt vit skjorta med slips,
plastrong eller likvärdigt. Handskar ska bäras. Brott mot denna
regel bestraffas med straffavgift maximalt 500 kr.
 
Finns vissa gammalmodiga grenar kvar som tex fälttävlans dressyrprov 🙄

Utöver höga ridstövlar, eller ridskor/jodphursskor och stövel-
skaft, består riddräkt av ridkavaj eller ridfrack, ridbyxor som
är vita, gulbruna eller krämfärgade, samt vit skjorta med slips,
plastrong eller likvärdigt. Handskar ska bäras. Brott mot denna
regel bestraffas med straffavgift maximalt 500 kr.

Detta gäller bara fälttävlans dressyrprov?🙈
 
  • Gilla
Reactions: fio

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 120
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 040
Senast: Klara
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 661
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 789
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp