Färg på träns? Hjälp!

Skyman

Trådstartare
Vad ska jag välja för färg? :confused:

Hejsan alla bukefolk!
Nu tänkte jag att ni bukare skulle få hjälpa mej med allt välja träns! :idea:
(Alla vet ju vilken dokumenterad god smak bukefolk har! ;) )
Först en bild på hästen (ursäkta den långa manen :o)
12114384.jpg


Joo så här är det Jag har sedan en tid planerat att ha brunt till min häst, (brun sadel och sadelgjord finns..) Ett snyggt brunt träns med Pullarnosgrimma (mässingspännen) och tredelat bett till det. Men så visade det sig att häst kräket skulle gå mycket bra på hack också ;P så nu har jag ett svart hack och svart träns, dock är pannbandet lite för litet så jag måste in handla ett nytt sådant om jag ska ha kvar det svarta tränset.. :crazy:

Så frågan är nu ska jag köpa nytt hack å träns å följa min plan så man kan byta mellan tredelat och hack eller ska jag behålla det svarta? (byter mellan olika bett men på dressyr tränset) På hacket är det väl inte mässing utan silver? går det med mässing? Kan man ha svart träns till brun sadel? Hjälp! :eek::o

// Maria
 
Senast ändrad:
Sv: Färg på träns? Hjälp!

Om jag hade råd att matcha så skulle jag köpt nytt hackamore och nytt träns i brunt :)
 
Sv: Färg på träns? Hjälp!

Vad ska jag välja för färg? :confused:



Så frågan är nu ska jag köpa nytt hack å träns å följa min plan så man kan byta mellan tredelat och hack eller ska jag behålla det svarta? (byter mellan olika bett men på dressyr tränset) På hacket är det väl inte mässing utan silver? går det med mässing? Kan man ha svart träns till brun sadel? Hjälp! :eek::o

// Maria

det beror väll helt på hur fåfängd du är ;)
rider du bara hemma å så så går d väll an me brun sadel å svart träns. Men d e ju fult annars, så om man vill va lite finare skulle ja säga att enfärgat är att föredra :) å träns e ju billigare än sadel... :D
 
Sv: Färg på träns? Hjälp!

Okej, Då ska jag nog ta mej å se efter det, har ju lite sommarjobbspengar till övers :d Tackar
Något tips på träns när vi ändå är igång? ;)

// Maria
 
Sv: Färg på träns? Hjälp!

haha mycket sant ;)

Jag tror jag ska ta å se mig efter ett snyggt Brunt träns :) något förslag kanske ? :p:D

// Maria
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 161
Utrustning Hej, fick syn på en nosgrimma med vit fodring för ett riktigt fynd pris så jag blev bara tvungen att ta chansen. Problemet jag har nu är...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: iNHALE
·
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: EZMK
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 639
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp