Färg på trampdynorna?

A

ang

Kan inte alls mycket om katter och såg en "bortsprungen-annons" där de specifikt påtalade att katten hade svarta trampdynor. Betyder det därmed att det är ovanligt? Jag har faktiskt inte den blekaste aning, och kan ju inte vända uppochner på varenda katt jag möter... :confused:

Vår Måns har blandade tassar; av de stora trampdynorna på framtassarna är en svart och en svart/rosa. Bak är har ena tassen rosa trampdynor och en har en liten som är svart. Katten har vita ben och vit teckning, resten är kolsvart vacker päls, om det har betydelse (tänker på hästskäckar...)
 
Det har jag aldrig tänkt på :confused:
Våran röding har iaf rosa, och den tjocka blåsköldpaddstigrédamen har svart :)
 
Katter har generellt sett samma färg på nosen som på trampdynorna, så du behöver inte vända på dem ;)
Egentligen är det lite mer komlicerat än så, men man skulle kunna säga att ljusa och röda katter ofta har röda eller rosa trampdynor, mörka katter har svarta eller "lavendelfärgade" trampisar...
 
Tack, Sassy :)

Jag har å andra sidan misstänkt att min rackare inte är "generell", och det stämmer även här, för han har kolsvart nos.
 
Det beror väl på. Min svarta katt har svart nos och svarta trampdynor. Den grårandiga har rosa/brun nos och trampdynor och den svart/vita har svart nos och på fötterna följer det teckingen i pälsen så de stora är rosa/svarta och de små är enfärgade i rätt färg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp