Färg på väska till bröllop (viktigt!)

BernT

Trådstartare
Ytlig fråga men viktig 😄

Ni som gift er vad har ni haft för färg på väska? Ska ha vit klänning med spets och allt men hittar ingen fin vit väska. Har en svart Gucci clutch som jag tycker om som jag funderar på att ha men vet inte om det kommer se fult ut med svart väska till vit klänning..

Tror inte att jag skulle använda en vit väska ever again och jag har väldigt svårt för att köpa saker som bara kommer användas en gång. Brudklänning undantagen då haha.
 
Ytlig fråga men viktig 😄

Ni som gift er vad har ni haft för färg på väska? Ska ha vit klänning med spets och allt men hittar ingen fin vit väska. Har en svart Gucci clutch som jag tycker om som jag funderar på att ha men vet inte om det kommer se fult ut med svart väska till vit klänning..

Tror inte att jag skulle använda en vit väska ever again och jag har väldigt svårt för att köpa saker som bara kommer användas en gång. Brudklänning undantagen då haha.
En ljusblå? eller är jag på hal is nu?
 
En ljusblå? eller är jag på hal is nu?
Skulle kanske funka men jag ska ha ljus-ljusgrå skor till så det kanske blir lite för mycket. När jag tänker efter kommer vit klänning, ljusgrå skor och svart väska inte heller vara fint 🙈
 
Kan du inte försöka matcha väskan med skorna då? Eller kanske väska i en lite mörkare grå nyans?
 
Behöver du ha väskan direkt tillgänglig eller kan mor/syster/tärna etc få ansvar att ha väska med det du behöver?

Kompisen la ut förfrågan på FB till vännerna om att låna lämplig väska. Kanske är en variant så slipper du köpa?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Behöver du ha väskan direkt tillgänglig eller kan mor/syster/tärna etc få ansvar att ha väska med det du behöver?

Kompisen la ut förfrågan på FB till vännerna om att låna lämplig väska. Kanske är en variant så slipper du köpa?
Vi har inga gäster (pga Corona och för att folk kan inte hålla sams så då orkar vi inte med dem) men för fotografering + i kyrkan kan jag ju bara lägga bort väskan.
 
När jag läste detta kom silverfärgad upp i huvudet. Nu är jag urkass på traditioner, mode och matchning osv så det kan ju vara helt fel 🙈 jag gifte mig ju iklädd halvslitna jeans och skjorta liksom så mig ska man inte lita på 🤣
 
Om jag funderade över att köpa en väska för ett enstaka tillfälle så hade jag nog skippat det, antingen klarat mig utan (man har ju plats i fickor om man bär kappa t ex) eller lånat av någon annan. Färgmässigt så skulle jag nog satsat på en färg som sticker ut i någon stark kulör.
 
Vi har inga gäster (pga Corona och för att folk kan inte hålla sams så då orkar vi inte med dem) men för fotografering + i kyrkan kan jag ju bara lägga bort väskan.
Om du inte ska ha väskan vid fotograferingen eller i kyrkan, och inte har någon bröllopsfest med gäster, när kommer väskan synas då? :D

Jag hade kört på den svarta om det är en du gillar! :up: (alternativt unnat mig en ny snygg, absolut inte vit, som jag kunnat använda mycket framöver :angel:)
 
Jag hade valt svart! Jag hade svarta lackstiletter till min vita. Tycker det är ballt med nåt som bryter av, men då är jag å andra sidan inget stort fan av bröllopsteman och dess färger från början :D :p
 

Liknande trådar

Utrustning Här kommer ett i-landsproblem. Efter mycket spanande, längtande och rotande i plånboken så har jag äntligen beslutat mig för att...
2
Svar
26
· Visningar
2 960
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp