Färg till transport....

delfi

Trådstartare
vad använder man för färg. när man ska måla om en transport.En färg som inte flagnar efter en säsong.Nån som vet?
 
Sv: Färg till transport....

Det är rätt svårt att hitta en bra färg som man inte behöver måla om året efter såvida transporten inte står inomhus.
Har du en transport i tex stål el. aluminium så blästrar du och lackar om den och det håller. Men en plyfatransport där skivorna flagnat och tappat den skyddande lacken får du oftast måla om varje år eller byta plyfan mot nya skivor.
 
Sv: Färg till transport....

in eller utvändigt??

Gå till en färgaffär och fråga, dom brukar vara bra!
 
Sv: Färg till transport....

Vi lackade våran (utvändigt) med billack, lämnade in den till en verkstad som fixade det. De monterade ner plywooden eller vad det nu är och lackerade, och moterade ihop igen. Vart jättesnyggt! Vi är garanterat ensamma om vår färg iaf :p Här är en bild
tror inte att det var så hemskt dyrt heller
 
Sv: Färg till transport....

Jag har egentligen ingen aning så,men båtfärg/båtlack kanske? om de nu är utvändigt du ska måla.
 
Sv: Färg till transport....

va? tycketr alla har en färgen?? :eek:
 
Sv: Färg till transport....

inte i metallic! startrailers originalfärg är solid, och blir matt och tråkig efter några år. Den här är lackad i exakt samma kulör som våran gamla xc volvo (som sålder straxt efter, men what ever)
Detblir en mycket finare glas när man lackar med billack, och har några lager klarlack ovanpå
 
Sv: Färg till transport....

Det finns en färg som heter international den håller bra man ska visst ha härdare till. Ganska dyr men bra. Finns i färgaffären
 
Sv: Färg till transport....

:mad: hrmph sånt får man inte visa :mad: :angel:
vill oxå ha ett spezialelackerat släp ju :p å allra helst en startrailer....
riktigt snyggt va d! synd bara att ni hade sålt bilen tycker jag.
 
Sv: Färg till transport....

förlåt...såg inte att et var mettalick tyckte en såg mest blank ut.örlåtörlåt :bow:
 
Sv: Färg till transport....

Om det är en plyfa-transport fungerar vanlig utomhus färg bra på utsida... Sån som man målar hus med... Fråga i närmaste färgbutik så kan de nog bryta den i dne färg du vill ha...

Målade mitt trane-släp i somras... Den har stått ute hela vintern och inte en flaga har gått!!

/Linda
 
Sv: Färg till transport....

Jag har renoverat (och då målat) tre plyfasläp.

Det första köpte vi en dyr tvåkomponentsfärg till. Var snygg ett år sedan började det flaga :cry:

De andra två använde vi ngt som heter fönsterfärg till. Färgen håller sig mjuk (tål att hästen sparkar utan att spricka) och fäster kanonbra. De två som målades med fönsterfärg har klarat sig utan några problem (mer än 4 år sedan). :)

Rolla släpet så får du en bra yta. (Glöm inte att våtslipa och använda målartvätt innan, så fäster färgen!)

Vet också hur du fixar snygga stripes billigt. Skicka ett privatmeddelande om du vill ha tips.


Lycka till!
 
Sv: Färg till transport....

vill tacka för alla bra tips, har nu lite att fråga om i färgbutiken,får se vad jag bestämmer mig för.Skulle gärna vilja veta hur man fixar stripsen,men är lite ovan här på buke, så jag vet inte ännu hur man skickar privatmeddelande
 
Sv: Färg till transport....

Klicka på namnet till den personen du vill skicka ett PM till, så kommer det upp tex "Skicka ett Privatmeddelande till _Peplis_" och lite andra alternativ, så väljer du såklart skicka Pm, så kommer det upp! (ser ungefär ut som när du skapar en tråd här..)
 
Sv: Färg till transport....

delfi skrev:
vill tacka för alla bra tips, har nu lite att fråga om i färgbutiken,får se vad jag bestämmer mig för.Skulle gärna vilja veta hur man fixar stripsen,men är lite ovan här på buke, så jag vet inte ännu hur man skickar privatmeddelande

Jag har lagt upp hur jag gjorde på min hemsida. (Under rubriken Tips.)

Hör av dej om det var något som var otydligt. Har tyvärr inga bilder från renoveringarna (ångrar det idag). Ska leta efter bilder på släpen och lägga upp.

Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
534
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Loma
·
Fritid Jag letar efter en färg som är så vit som möjligt i dagsljus, fäster på syntetmaterial som fejkskinn och tål väta. Det finns mängder med...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Septicemia
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
708
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp