Färga bomullsrep, hur?

cili

Trådstartare
Jag har nio meter vitt bomullsrep som jag skulle vilja färga, eftersom det ska användas i stall och mest troligt kommer se fult ut omgående annars. Har dock ingen lust att lägga flera hundra på textilfärg, då hade jag hellre köpt ett färdigfärgat rep. Så jag är ute efter någon billigare lösning, och funderar på att färga med växter/liknande.

Jag önskar att resultatet blir antingen något svart, grått, blått, lila eller grönt resultat. Svag färg gör ingenting, vill mest slippa uppenbara smutsfläckar.

Någon som provat och har tips?
 
Jag har färgat många gånger. Både med vanlig textilfärg och med 'växter'.

Snyggast blev det med riktig färg. Växtfärgerna är alla nån variant av gult. Växtfärgning tar tid och kräver också nån form av kemikalier för att ge beständigt resultat.
 
Flera hundra?

Typ 60 kr för färgen och inte mer än 40 på närmaste mataffär/rusta/ÖoB/mm osv är rätt billigt kan jag tycka och jämfört med böket som blir med typ växtfärgning lätt värt den pengen.
 
Flera hundra?

Typ 60 kr för färgen och inte mer än 40 på närmaste mataffär/rusta/ÖoB/mm osv är rätt billigt kan jag tycka och jämfört med böket som blir med typ växtfärgning lätt värt den pengen.
En sån förpackning färg ligger på från 70 kr och räcker inte för att färga allt rep tyvärr, så det behövs flertalet förpackningar. + salt då. Så jo, det blir några hundralappar. Finns heller inget sånt i affärerna på orten där jag bor nu

Tillägg: kan inte färga i tvättmaskin
 
En sån förpackning färg ligger på från 70 kr och räcker inte för att färga allt rep tyvärr, så det behövs flertalet förpackningar. + salt då. Så jo, det blir några hundralappar. Finns heller inget sånt i affärerna på orten där jag bor nu

Tillägg: kan inte färga i tvättmaskin
Om du färgar i bad och inte tvättmaskin, och dessutom inte tycker att det är jättenödvändigt med ett djup i färgen så behöver du inte så mycket färg.
 

Liknande trådar

Utrustning Jaha, nu har jag drabbats av I-landsproblem. Förutom att jag muttrat mig igenom två ridsportsbutiker för att få tag i utrustning i RÄTT...
2
Svar
28
· Visningar
2 133
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp