Färga hår

Fibusen

Trådstartare
Har haft lite ljusare toppar bra länge nu, och tröttnat på det. Färgade håret hemma brunt i förrgår, men ser i dag att det gamla blonda lyser igenom. Räcker det att slänga i en till brun färg, eller måste jag i med rött först, för att sen färga brunt för att få det bruna att fästa?

Just nu är det brunguld, och i vissa fall tycker jag att det skiftar åt grönt, något som hade undvikits om jag hade haft i rött först, men jag fick en snabb impuls bara och greppade åt mig en brun färg och åkte hem och slängde i den...🤦🏻‍♀️😂

Jag är brunett från början, men det spelar ju ingen roll när det är blekt...
 
Har haft lite ljusare toppar bra länge nu, och tröttnat på det. Färgade håret hemma brunt i förrgår, men ser i dag att det gamla blonda lyser igenom. Räcker det att slänga i en till brun färg, eller måste jag i med rött först, för att sen färga brunt för att få det bruna att fästa?

Just nu är det brunguld, och i vissa fall tycker jag att det skiftar åt grönt, något som hade undvikits om jag hade haft i rött först, men jag fick en snabb impuls bara och greppade åt mig en brun färg och åkte hem och slängde i den...🤦🏻‍♀️😂

Jag är brunett från början, men det spelar ju ingen roll när det är blekt...

Hade slängt i en brun toning med rött i, ska själv göra det då jag satte i en brun inpackning i mitt solblekta och nu är det gröna nyanser...
 
Hade slängt i en brun toning med rött i, ska själv göra det då jag satte i en brun inpackning i mitt solblekta och nu är det gröna nyanser...

Håller det den bruna färgen sen? Tänker om det är toning så tvättas det väll ur? Jag vill ju bli helt brunett igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 946
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Hej hej! Satte färg i håret igår.Skulle bli lätt mahognyfärgat.MEN eftersom mitt bruna hår är solblekt i vissa toppar efter sommaren...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Ska köra en inpackning med salicylsyra i håret, kan jag färgà håret nån dag efter det? Är blekning. Eller kan det bli någon reaktion...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Hur gör ni och varför? Jag har hittills (förutom en toning en gång i forntiden) färgat håret själv hemma med varierande resultat. För...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp