Färga håret dagen efter

hundvalpen

Trådstartare
Färgade håret igår men det blev för mörkt, blev svart. Jag undrar då om jag nu, dagen efter, kan färga håret igen. Med en ljusbrun färg alltså inte bleka. Kan jag färga eller finns det risk att mitt hår går av?
 
Färgade håret igår men det blev för mörkt, blev svart. Jag undrar då om jag nu, dagen efter, kan färga håret igen. Med en ljusbrun färg alltså inte bleka. Kan jag färga eller finns det risk att mitt hår går av?
En ljus färg ovanpå svart kommer inte göra något alls överhuvudtaget.

Avfärga det svarta till att börja med, evt behövs även en blekning innan du kan lägga på en ljus färg och få ett vettigt resultat.
 
Gör en avfärgning först och se om det kan ta bort delar av färgen. Det går aldrig att färga ett mörkt hår ljusare utan då måste man bleka. Som tex färga ett klädesplagg om det är brunt eller svart så kan man inte färga det rosa utan färgen måste ju bort först innan man kan lägga på rätt färg. Den mörka färgen tar över det ljusa
 
@hundvalpen
Kan kan du nog, men det kommer inte att göra någon skillnad, risken är bara att du mättar ditt hår med färg. Vill du ha ljusare hår nu direkt är avfärgning/blekning det enda. Vill du vara lite snällare mot håret så låter du det vila från färgningar nu en stund, och så provar du tvätta det med shampon som ska hjälpa färgen att släppa, och använder feta hårinpackningat, då det också kan göra att färgen släpper bättre.
Sedan när det har blivit tillräckligt ljust så kan du färga det brunt då.
 
En ljus färg ovanpå svart kommer inte göra något alls överhuvudtaget.

Avfärga det svarta till att börja med, evt behövs även en blekning innan du kan lägga på en ljus färg och få ett vettigt resultat.
Om jag avfärgar idag kan jag färga också då eller måste jag vänta
 

Liknande trådar

Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
266
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 027
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
524
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 464
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp