Färga överkast

Crossline

Trådstartare
Jag vill färga ett vitt överkast, bomull 3 kg, med typ nitor. Men jag hittar inte hur mycket färg och salt som behövs till så mycket tyg? Kan någon guida mig?

Har tänkt att färga i maskin, överkastet går in i trumman.
 
När jag färgat med sådan färg så har det stått på förpackningen hur många kg en flaska räcker till. De visar tre färger på förpackningen en för 1 kg i maskinen en för 1,5 och en för 2 (om jag minns rätt, är några år sedan). Ska du färga 3kg så lär du med andra ord behöva minst 2 flaskor. Om du behöver utöka saltmängden får du nog kontakta Nitors kundtjänst och fråga
 
Tänk på att viss (all?) sytråd inte blir färgade. Färgade nämligen ett vitt schabrak en gång till rött, men själva sytråden var fortfarande vit så blev inte snyggt... Gissar att det kanske har med materialet i tråden att göra...
 
Tänk på att viss (all?) sytråd inte blir färgade. Färgade nämligen ett vitt schabrak en gång till rött, men själva sytråden var fortfarande vit så blev inte snyggt... Gissar att det kanske har med materialet i tråden att göra...
Japp det färgar bara naturmaterial. De flesta trådar vi syr med är polyester.
 

Liknande trådar

Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
570
Senast: Rosett
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
750
Senast: manda
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp