färga sadel????

Buck

Trådstartare
jag har ett litet litet I-lands problem :), min nya sadel är nästan samma färg som min häst dvs fux :(. jag har svart träns och sadelgjord då förra sadeln var svart, men har också brunt träns och förbygel (dock fel brun :()

är inte så pigg på att köpa nytt bara för att matcha sadeln :p utan funderade om man kunde göra sadeln mörkare :D.
har hört att linolja kan fungera, men vad för sort? och färgar den av sig sen?

32476381.jpg

dålig bild kanske men man ser att sadeln är samma färg som hästen nästan. tränset är här brunt och hoppgjorden svart :/
 
Sv: färga sadel????

Det är ganska många som har den färgen på sadeln som har svart till! :) Tycker det var fint.
 
Sv: färga sadel????

Jag hade inte färgat sadeln. Risken är ju att det inte blir bra :crazy:
Jag har färgat två sidostycken från mörkbrunt till svart. Det blev visserligen svarta men med en lilametallic lyster. :cool:
 
Sv: färga sadel????

Tycker också det är snyggt så :)

Sen ska du inte använda något med (mycket) linolja i på sadeln då det aldrig blir riktigt torrt. Speciellt när sadeln blir varm kommer det färga av sig på dina ridbyxor.
 
Sv: färga sadel????

hade den varit lite rödare eller mörkare så hade jag inte brytt mig, men denna färgen har jag aldrig tyckt om :( till en svart häst hade det varit super snyggt, men inte till fux :rofl:
32523667.jpg

tycker inte att det är jätte hemskt med en färg på sadeln och ett annat på träns egentligen, det är denna ljusa färgen som sticker i ögat på mig :D:(
men det får jag nog leva med :(
 
Sv: färga sadel????

Den där bilden är ju hemsk men det är ju helt fel färg på schabraket. Jag tror det skulle bli jätteläckert med vitt eller svart istället.
 
Sv: färga sadel????

Jag tycker det ser ut som en Jacson Celine sadel du har.
Kan du inte sälja den och köpa en likadan fast i svart? Du kanske dessutom lyckas vinna några hundralappar i prisskillnad om du har tur. De svarta jag kan se på hastnet är:

17,5-xw (2 st)
17,5-xxw (2 st)
17-w (3 st)
17-N

Sen finns det chokladbruna sadlar också, ett anatal stycken.

Det kanske finns någon i rätt storlek i närheten av där du bor?
 
Sv: färga sadel????

nja shabraket tycker jag om :rofl: blev dock fel med den ljusa sadeln till och att den framhävde polles tjockis mage :P

och att köpa en annan sadel är nog inget jag vill göra då polle ska sättas igång mer nu och få mer muskler = antingen kommer denna sadeln ligga bättre eller sämre och så behöver jag en ny igen :(.

sen så har denna sadeln en super fin blingad krona baktill :p
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 497
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag har precis köpt en ny brun sadel och undrar om någon har något tips vad man kan smörja med för att undvika att den mörknar så...
2
Svar
26
· Visningar
3 892
Senast: super
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 668
Senast: Badger
·
Hästvård Hej, min häst har ändrat färg nu under vintern. Han har gått från ganska ljus fux till att bli väldigt väldigt mörk, ser mörkgrå ut med...
Svar
3
· Visningar
1 274
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp