Färgade hörn på avataren?

MiaMia

Trådstartare
Kan någon förklara för mig vad de små färgade markeringarna som sitter på hörnen till avatarerna är för något och vad de betyder?
 
Om du håller muspekaren över markeringarna så kommer en ruta upp som förklarar, väldigt användarvänligt. :up:
 
Nä men tror inte de flesta använder dator när dom surfar på buke... men det kanske bara är jag som är modern och använder padda 😉
Jag använder datorn när jag är hemma, annars blir det mobilen. Undviker gärna mobilen dock, då jag tycker det är väldigt krångligt att skriva, blir ofta fel med stavningar, men alla är vi olika.
 
Jag använder datorn när jag är hemma, annars blir det mobilen. Undviker gärna mobilen dock, då jag tycker det är väldigt krångligt att skriva, blir ofta fel med stavningar, men alla är vi olika.

Fast det är ju stor skillnad på mobilen och en padda
 
Fast det måste ändå vara rätt ovanligt idag att folk skriver från en dator så jag förstår precis @Elektron s svar.

Det är fortfarande ingen anledning att vända sig till mig med klagomålet istället för att ta upp det med den som är ansvarig för sidans design. Jag är medveten att jättemånga surfar från telefon eller platta numer, men jag tycker också att de då får finna sig i att inte alla sidor är optimerade för mobila plattformar.

Datorer är liksom inte obsoleta bara för att många känner att de klarar sina internetvanor bra med endast telefon eller padda. Det ter sig ganska insnöat att utgå ifrån det läget.
 
Det är fortfarande ingen anledning att vända sig till mig med klagomålet istället för att ta upp det med den som är ansvarig för sidans design. Jag är medveten att jättemånga surfar från telefon eller platta numer, men jag tycker också att de då får finna sig i att inte alla sidor är optimerade för mobila plattformar.

Datorer är liksom inte obsoleta bara för att många känner att de klarar sina internetvanor bra med endast telefon eller padda. Det ter sig ganska insnöat att utgå ifrån det läget.

Det var inget klagomål, det var en invändning mot att det var användarvänligt.
 
Merparten av besökarna på sidorna använder mobil.

Jag anser att sidorna överlag fungerar väldigt bra på mobil och jag arbetar på att göra de bättre och bättre.
Senast arbetade jag med att trimma menyn, Nytt-länken är förhoppningsvis mer användarvänligt på mobiler än den gamla ikonen, framförallt för de som är nya här.

Förut var det olika ramar runt avataren, vilka möjligen var svåra att se och förstå. Trianglarna är förhoppningsvis lättare att se, men jag håller med om att det kan vara svårt att inse vad de betyder på pekskärmar. Jag skall se om det går att ordna så att de visar vad de är om man petar på dem.

Självklart skall det även fungera bra på datorer och andra enheter, jag har inte glömt dessa, använder själv oftast dator. Det fungerar bra där redan men det kan säkert förbättras även där med tiden.
 
Det är ganska lång väg från att flera alternativ är vanliga i bruket, till att dator är ovanligt.
Fast lite så är det ju. Mobil används generellt i större utsträckning än dator på internet idag. Alla har inte en dator, men ”alla” har en mobil, som dessutom är med överallt, hela tiden.

Nä men tror inte de flesta använder dator när dom surfar på buke... men det kanske bara är jag som är modern och använder padda 😉
Förlåt, men att använda padda är snarare motsatsen till modernt idag. :D Används faktiskt i princip inte alls i Sverige längre. Troligtvis främst för att en mobil i regel fungerar lika bra och det nu finns datorer i samma format men som är mindre begränsade. Men annars har du helt rätt, i att datorer används i mindre utsträckning. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
722
Senast: Caoimhe
·
Övr. Hund Har någon byggt ett litet hundkrypin i sitt stall? Jag tänkte göra det och även få till någon värmekälla. Blir i ett hörn och så blir...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Pooh
·
Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
549
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 023
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp