Färgen på Dyon träns!

S

something special

Jag har hittat en jättefint dyon träns som jag är väldigt inne på att köpa när jag får råd, men problemet är att min sadel är ljusbrun/tabacco och dyon tränset i fråga ser väldigt brunt ut på alla bilder jag kan hitta på det, förutom en i starkt solljus, där det ser något ljusare ut. Bilder på tränset:http://www.dyon.be/produits_details_briderie.php?Id_produit=1888&Id_cat=32&Id_lang=5&Id_ss_cat=31&Id_sss_cat=64
Bild på sadeln( eller iallafall lite utav den xD):
99959_1234206619.jpg

Kommer det att se väldigt fult ut om man har ett träns i den färgen? Är det någon som vet om tränset är ljusare i verkligheten? Vet att ett av deras andra träns som ser väldigt mörkt ut på hemsidan egentligen är ljust och rödbrunt. Skulle det gå iallafall, eller skulle det se fult ut?
 
Sv: Färgen på Dyon träns!

Puuutt :p
*tiotecken*
 
Sv: Färgen på Dyon träns!

Det är ju klart att färgerna inte är helt lika. Att du inte satsar på att köpa ett tabaccofärgat träns i samma nyans som sadeln, det går ju lätt att hitta:) Problemet färgmässigtär väl att Dyóntränset ser ut att gå mer i brunt mot rött (även i bilden där tränset visas i starkt solljus) och tabaccofärgen är (iaf i mina ögon) ljusbrun mot gulorangehållet, om du förstår vad jag menar. Men såklart, det är inte säkert att du kommer att störa dig på att färgerna är olika, det beros väl på hur petig man är :D för visst är det ett übersnyggt träns:love: men det är klart att du kan få ett lika bra kvalitéträns i "rätt" färg och slipper riskera att det kanske blir helt galet för det är ju ett dyrt träns o mindre kul om det käns fel. Det bästa är väl om du kan få se tränset "live" innan du köper det, om du köper det :idea:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färgen på Dyon träns!

Mitt förra träns, ett GG var väldigt rött i färgen, iaf i början, men det funkade riktigt bra faktiskt :laugh: Det jag oroar mig för är att det blir för mörkt:(
 
Sv: Färgen på Dyon träns!

Ja, de är klart att det finns en viss risk att det blir mörkare efter att det oljats in.
Jag hade ett träns (visserligligen inget kvalitéträns) som var brunt, väldigt åt det mörkröda hållet och idag använder jag tyglarna som tillhörde det tränset och ja, mitt nya träns är svart och tyglarna lika så:p Inte för att jag tror att detta tränset kommer bli svart, haha, men att färgen ändras käns ganska troligt. Jag tror att jag själv helst hade köpt mig ett ljusare träns, men jag hade inte dött om det varit något mörkare än sadeln, det gör inte så mycket. Gillar du tränset och har svårt att tänka dig ett annat(:p) är det klart du ska ha det. Jag menar det är bara till på tv, hoppryttare i världskuppen rider med olika färger på läder:D
 
Sv: Färgen på Dyon träns!

Okej:D Ingen annan som kan komma med några kommentarer?
 
Sv: Färgen på Dyon träns!

Jag fick mitt Dyón träns i julklapp och kvalitéen är underbar:love: Mitt har inte blivit mörkare utan behållit samma fina färg, länkar här hur mitt ser ut:
http://www.pixbox.se/pic_show_id25825947.html
Detta är mitt andra Dyón träns och fler lär det bli( Bytte endast för att jag hade svart till förra ponnyn och när jag fick ny så har jag brun utrustning.) Mitt är fodrat och verkligen supermjukt även då jag köpte det! Jag är iaf supernöjd:D Hoppas du ser något på bilden:)
 
Sv: Färgen på Dyon träns!

Köp det! Det fulaste som finns är ljusa träns! Spelar absolut ingen roll om tränset är mörkare, SÅÅÅ mycket snyggare tycker alltid det ska vara så. Köp INTE ett träns i tabacco, usch.

Inte finaste bilden kanske, men här är dyon träns och ljusare sadel
23928419.jpg
 
Sv: Färgen på Dyon träns!

Tack för svaren!:laugh:
Okej, då borde det inte vara några problem:)
LinnHolmbom; Vilket av deras träns var det där:love:
 
Sv: Färgen på Dyon träns!

Det är Dyón anatomiskt träns. Det är underbart:love::love: Är supernöjd över det! Finns på hippson eller S.E.G Company och kostar 2400 ungefär. Dock tycker jag att det är finare i verkligheten än på produktbilden:D
 

Liknande trådar

Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Letar efter ett brunt remontträns och har hittat två favoriter och undrar om någon använder ett likadant. Nyfiken på läderkvalité...
Svar
5
· Visningar
1 394
Senast: palle
·
Utrustning Har hittat en sadel som är typ... öh, ljusbrun i lädret, jag är så sjukt kass på alla olika benämningar på brunfärgat läder, men på den...
2
Svar
30
· Visningar
3 584
Senast: Riley
·
Utrustning Tycker att de böjda swarovski pannbanden är väldigt snygga och skulle gärna vilja köpa ett sådant till mitt tävlingsträns, har bara ett...
Svar
3
· Visningar
1 565
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp