Färger i mitt kök? Vad tror ni?

Lukaskatt

Trådstartare
Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär:

* Ekparket (hela undervåningen)
* Ljusblå-turkos glamuorfärg i hallen som visserligen är delad med dörr intill köket men eftersom det angränsar till varandra så vill jag helst att färgerna följer varandra något sånär.
* Vita möbler i hallen, för det är ganska dåligt med ljus i vår hall.
* Köksluckor i bok allmogelackade
* Vita vitvaror
* Svart granitfärgad bänkskiva plus fönsterbänk
* Grå tapet i hela köket med mönsteranpassad text, bokstäverna i svart/silver/ o annan nyans grå.
* Även här vita möbler för att få det lite "ljusare"

Dålig förklaring - jag vet, men snälla försök tänk er in i det. :o

så nu till mitt problem!

Lampor o gardiner!

Eftersom i princip allt landar i svart/grått/ vitt så vill jag ha nån riktigt fräck färg i köket.

Funderade då på min kaffebryggare (o min vigselring lite också, har rubin i ringen o hade mycket rött som tema när vi gifte oss, tror att vi gillar metallic-röd :P)

Vi har en MoccaMaster i rött som jag älskar färgen på. Vad tror ni, kan man då hänga upp en retro metallampa i samma röda färg i taket över bordet o sen hämta ungefär samma färg i gardinerna utan att det blir alldeles för mörkt?

Vi tänker nog sy hissgardiner som inte når ner så min kära katt kan stryka av halva sin päls på mina gardiner igen.

Någon som har nåt bra förslag?

Har verkligen fastnat för den här lampan men så osäker om det går ihop?
Kanske låter dumt men den är designad o handgjord i Sverige, o det ligger mig varmt om hjärtat.

så kom igen, ge mig tips!! :p
 
Sv: Färger i mitt kök? Vad tror ni?

Tror vilken färg som helst som bryter av det svart/vit/gråa blir bra!
Och själv hade jag absolut matchat kaffemaskinen!

Dessutom är det ju snart jul så rött kan absolut inte bli fel!
Känns det inte rätt mot vårkanten så kan du ju byta färg :)
 
Sv: Färger i mitt kök? Vad tror ni?

Åhh vad skönt att det inte bara var jag som tycker att röda saker kan vara snygga.

Tror faktiskt att jag kör på den röda lampan som vi har spanat på. :)
Sant det där med våren, kan ju alltid ha mer än en lampa, kan ju ordna någon lätt upphängning så det liksom inte blir för jobbigt o byta sen om jag skulle vilja det...

:d
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 423
Senast: Tjôta
·
Hemmet Insidan i mitt hus är inte riktigt klart. Jag har hittills bara tapetserat sovrum och vardagsrum, resten är fortfarande helt i vitt...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: tanten
·
Hemmet Ja nu är julen över och det har blivit dags att införskaffa lite nya fina gardiner främst till vardagsrummet men även till sovrummet och...
Svar
13
· Visningar
2 040
Senast: pulkaskurk
·
Hemmet Jag har precis köpt en bostadsrätt till ett riktigt bra pris. Dock behöver den fräshas upp då tapeterna är hemska. Det är en etta...
2
Svar
20
· Visningar
2 515
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp