Färger på utrustning?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Har precis blivit medryttare på en halvblodsvalack (SWB valack), och funderar på att köpa lite "småsaker" till honom (lindor, schabrak, grimmor, grimskaft och pannband) men jag vet inte vilken/vilka färger som kan passa.

Han är då alltså en valack, så alla nyanser av rosa går fetbort här och nu :p
Färgmässigt så är han reggad som mörkbrun, men upplevs som svart.

Jag vill även ha tips på bra och prisvärda märken.
Schabraken får kosta max 600 kr, pannband max 500 kr, lindor 4-pack max 400 kr och grimmor max 250 kr.
Det bör vara bra kvalité och leva upp till sina priser (alltså inte att schabraken ser ut som skrynkliga/knöliga skjortor efter en tvätt, grimmorna går av efter 5 gånger osv.) och finnas i dem rekommenderade färgerna! :)

Så in med alla tips ni har! :D
 
Sv: Färger på utrustning?

1. Varför skall du köpa grejer till någon annans häst?
2. Är ägaren OK med att du skaffar egna grejer och använder?
 
Sv: Färger på utrustning?

Oj! Glömde skriva det nu såg jag :o
Men ja, det är det är okej och jag tycker det är roligt att göra det :)
 
Sv: Färger på utrustning?

Inget fel med rosa på valacker! Funderar på en mörkrosa/cerise uppsättning till den svarta jag rider, det tror jag han skulle passa jättebra i, men det får bli någon gång framöver när det finns pengar över och jag faktiskt hittar matchande uppsättning i rätt nyans :P

Annars passar väl nästan det mesta på en mörk häst, och starka färger är ju jätttesnyggt vilken färg som helst då nästan, helst inte brunt eller beige på häst som ser svart ut bara.
 
Sv: Färger på utrustning?

Min valack har mycket rosa. Vad är det egentligen för fel med rosa till manliga varelser?
Min man har både rosa skjorta, slips, piké osv, dock inte allt på en gång.
 
Sv: Färger på utrustning?

Rosa kanske inte var en så dålig idé trotts allt :D
Men ska absolut tänka på det där med lite starkare kulörer!
 
Sv: Färger på utrustning?

På min svarta (eg mörkbruna) valack passar starka, gärna mustiga, färger. Jag har inte så många schabrak och lindor än, det mesta är svart och marinblått, men han har en kornblått hoppschabrak som han är jättefin i. :love:
 
Sv: Färger på utrustning?

BR har en jättesnygg blå nyans tror den heter caribbean sea som jag tror skulle va jättesnyggt på en svart häst kostar runt 350 och tycker det är helt okej kvalité. Dom har även en del andra snygga färger om man vill ha lite färg.

Tror dom har matchande fleeccelindor och luvor i alla sina färger också. Annars gillar jag schockemöhles schabrak som också har helt okej pris. Equiline, Anna scarpati, christina sport gillar jag också men dom ligger kanske lite över din prisgräns.
 
Sv: Färger på utrustning?

Svarta herrar klär ju i allt! Min svarta valack hade rött, ljusblått, marinblått och vitt för det mesta men du kan även testa kornblått t.ex. Ett tips är att marin/röd/vit och svart/röd/vit är SNYGGA färgkombinationer som dessutom gör att det röda kan användas både till blå och svarta kläder :)
 
Sv: Färger på utrustning?

Hööks hade en knallgul uppsättning av lindor, schabrak osv. förra året. Vet inte hur det ser ut nu för tiden. Men det är så otroligt coolt och rätt ovanligt. Passar SUPER på mörka hästar! :D
 
Sv: Färger på utrustning?

vad fattar du inte??
färgen turkos, den tycker jag passar på en svart häst?? eller??

eller heter färgen nåt annat i sverige??
 
Sv: Färger på utrustning?

Ditt svar var postat till mig och jag tolkade det helt tokigt.

Jag skrev ngt i stil med "svart, rött och vitt är snyggt" och fick svaret "turkos??". Tyckte inte att det var särskilt sammanhängande ;) Men fattar nu att det inte var mig du svarade. Och - turkos är snyggt :p
 
Sv: Färger på utrustning?

ÅÅH, förlåt :)
har en dålig ovana att bara svara det sista inlägget och inbilla mej att alla fattar!:o
 

Liknande trådar

Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 594
Senast: Wembley
·
C
Utrustning Jag har nu grubblat i ca 2 månader över vilken färg jag skall ha på sakerna (typ grimma, täcke, schabrak, lindor osv) till min häst. Jag...
Svar
16
· Visningar
1 121
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp