Färger till kolsvart valack

L

Livas

Jag har precis köpt en kolsvart häst, inte ett enda färgat hårstrå på kroppen. Jag har köpt sadel och allt det där i läder, även några schabrak. Lädret går i svart.
Jag skulle vilja ha en färg som matchar den svarta färgen. Till exempel Hööks vår erbjudande, turkos, orange, klar grön och gul.

Ska jag vara originell och köra på rött. Röd huva, bensydd, schabrak, kavaj, täcken, grimmor och så. Eller ja.
Hjälp mig! :D


Självklart kommer jag köpa andra färger som passar.

INTE BRUNT OCH LILA :banana:
 
Sv: Färger till kolsvart valack

En svart häst passar i vad som helst - svårt att få något att skära sig mot svart ;) . Personligen uppskattar jag knalliga färger, t.ex. blågrönt (turkost). Vill du ha något mer diskret, kan jag tänka mig att granitgrått kan bli väldigt snyggt.
 
Sv: Färger till kolsvart valack

Håller med "Liten" om att en svart häst passar i princip alla färger.
Däremot tycker jag att det är big nono med svart läder på svart häst ;)
 
Sv: Färger till kolsvart valack

Jag har en svart unghäst som jag tycker är supersnygg i riktigt orange. :)
DIMMURkastrering026.jpg

Hade tyvärr inget foto på de i mer stark orange, men den här är också fin tycker jag.

När han blir större och får lite mer grejer kommer det bli stark orange, ljusa gröna färger, rosa (bara för att alla säger att jag absolut inte får ha rosa på en valack :P) och vad nu dottern vill ha. Sen kommer han nog ha vitt också, tycker det kan vara riktigt snyggt :)

Jag tycker om starka klara färger, det är terapeutiskt för mig, därför ska det bli roligt med en svart (rid)häst. Har fux nu och det är mycket tråkigare färgmässigt.

Här har han för första gången på sig ett schabrak. Han var lite skeptisk.
Foto2904.jpg
 
Sv: Färger till kolsvart valack

Till min svarta häst kör jag med:
Marint
Beige
Mossgrön
Gult
Vitt
Rött

(och brunt :-P )

;)
 
Sv: Färger till kolsvart valack

det absolut snyggaste till svarta hästar är enligt mig tabacco färgat läder eller liknande :love: om det är en hopp häst dvs, dressyr läder ska alltid vara svart oavsett häst färg XD.

men förutom läder så passar svarta hästar i allt, men ett par vita lindor/ benskydd och ett skinande rent schabrak är :love:
 
Sv: Färger till kolsvart valack

Vår är nästan svart, vi har riktigt klar blått, rött, vitt, riktigt lila, mörk blått. Skulle vilja ha (och ska ha:devil:) gult, turkost, mint grönt, orange, älskar klara roliga färger. Sa till stall kompisarna att vi kan väl ha olika klara färger på alla hästarna och sen rida ut och in i centrum av byn, skulle vara kul med alla olika färger.
 
Sv: Färger till kolsvart valack

Håller med "Liten" om att en svart häst passar i princip alla färger.
Däremot tycker jag att det är big nono med svart läder på svart häst ;)

Det är ju jättefint med svart läder på svart häst, jag har svart sadel, svart träns och faktiskt även svarta lindor. Häftigt tycker jag när allt är mörkt.

Annars kan man ju ha precis vad som helst till svart.
 
Sv: Färger till kolsvart valack

Hade det varit en hingst så hade grönt varit den ultimata färgen, men eftersom det är en vallack tycker jag att du ska köra på turkost istället.


Mer allvarligt så tycker jag att senapsgult är ursnyggt på svarta hästar!
 
Sv: Färger till kolsvart valack

Svart häst tycker jag är finas i svart läder så bra där! Värsta jag vet är orange läder på svarta hästar.. gräsligt :D

På schabrak osv så är mina favoriter beige, orange, blå/turkos & andra färgglada färger, mörkgrönt, marin och brunt tycker jag inte är någon höjdare på en svart häst dock.. vissa har vitt till vardags med men jag tycker det ser lite fånigt ut om det inte är mer färg på schabraket ex. mycket passpoiler osv.

Kan du inte ta kort på hästen och stoppa in i photoshop och ändra färg på schabraket? (Förbättra >justera färg > ersätt färg>) det brukar jag göra! :)
 
Sv: Färger till kolsvart valack

Vi har en svart vallack och vi har fastnat för tre färger framförallt.

Denna bild blev lite missmatch då det är kompisen som satt upp o provade hästen.
majsnogg.jpg

Orange och så kombon blå/vit/röd.

I orange (tänk kombon med kompisens snygga väst!)
matsnoggtrav.jpg


Tredje färgen han är riktigt snygg i är Cerise!
majsantraningsnyggur.jpg


Han skulle nog vara snygg i alla färger! Finns inget fel till svart. Men jag gillar starka färger...
 
Sv: Färger till kolsvart valack

Min bruna häst är otroligt snygg i orange, så det kommer passa ypperligt på en svart häst om det är skitsnyggt på en brun ;) Har det mesta saker i orange till min kuse :)

12060710.jpg

BELMON1.jpg

IMG_0538.jpg
 

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 115
Senast: Nevermind
·
Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
743
Senast: carriemma
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
728
Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
2 000
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp