Färgtråd III

Bild
 

Bifogade filer

  • received_972710170162731.jpeg
    received_972710170162731.jpeg
    79 KB · Visningar: 91
Han är tydligt röd på de senaste bilderna, det talar för att han är fux.
Hade det varit isabell så hade den röda tonen varit "bortblekt".
 
Ni som har bättre koll än jag på det här med färger. :) Jag har en PRE som sägs vara perlino. Han står i passet som "castaña" vilket förbryllar mig lite. Han är gulvit med gula ögon, vilket också förbryllar mig - när jag googlar ser jag allt som oftast påståendet att perlino alltid har blå ögon. Jag har ingen anledning att tro att pass och häst inte skulle hänga ihop, så kan någon som kan det här hjälpa mig att reda ut vad jag har missat?
 
Ni som har bättre koll än jag på det här med färger. :) Jag har en PRE som sägs vara perlino. Han står i passet som "castaña" vilket förbryllar mig lite. Han är gulvit med gula ögon, vilket också förbryllar mig - när jag googlar ser jag allt som oftast påståendet att perlino alltid har blå ögon. Jag har ingen anledning att tro att pass och häst inte skulle hänga ihop, så kan någon som kan det här hjälpa mig att reda ut vad jag har missat?
Det förstår jag då jag får upp fuxar när jag söker castaña cavallo och perlino/pärlvit är ju en brun häst med dubbla gulanlag
 
Ni som har bättre koll än jag på det här med färger. :) Jag har en PRE som sägs vara perlino. Han står i passet som "castaña" vilket förbryllar mig lite. Han är gulvit med gula ögon, vilket också förbryllar mig - när jag googlar ser jag allt som oftast påståendet att perlino alltid har blå ögon. Jag har ingen anledning att tro att pass och häst inte skulle hänga ihop, så kan någon som kan det här hjälpa mig att reda ut vad jag har missat?
Han är inte pearl + cream på fuxbas? Det förklarar nog både ögonen och castaña
 

Liknande trådar

Islandshäst För ett par år sedan tänkte jag alltid på silverfärgen (silverbrun eller silversvart) som om manen var kritvit och kroppen ljusare än...
2
Svar
31
· Visningar
13 209
Senast: Niki
·
A
Avel Vi har haft med ett föl i några trådar och diskuterat hans födelsefärg. Han är född mörkröd, med ännu mörkare RÖDA ben och huvud. Han...
2
Svar
20
· Visningar
3 526
Senast: lilla-jag
·
P
Hästmänniskan Hoppas att detta är rätt tråd... I min hästs pass (som jag skaffade vintern 2003) står det att min häst är "svart leopard tigrerad"...
Svar
5
· Visningar
2 209
Senast: CillaW
·
Avel Vet inte om detta är rätt plats, men jag har sett färgfrågor här tidigare.. Enligt Bo Furugrens "Hästens färger" kan en svart häst...
2
Svar
31
· Visningar
2 988
Senast: antiloop8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp