FĂ€rgval fasad

Gult đŸ™‹â€â™€ïž
LÀgger in en bild pÄ gammalt gult vid med svart tak
Screenshot_20220220_202144_com.android.chrome.jpg
 
Mjuk mörk grĂ„grön samma fĂ€rg pĂ„ knutarna ev mörkröda fönsterkarmar. Mörka fĂ€rger pĂ„ hus vid skog. Ljusare fĂ€rger i tĂ€tbebyggt eller ute pĂ„ öppna fĂ€lt. Åk runt ock kolla pĂ„ hus för att fĂ„ en idĂ© om fĂ€rgval.
 
Jag som avskyr gula hus sÀger grönt. GÀrna med tvÄ kontrastfÀrger, tex röda foder och vita bÄgar.

Har sjÀlv Bornholmsrött hus med grÄ gavelspetsar och vita fönster, dörrar och vindskivor.
 

Bifogade filer

  • CF926FAD-CA5B-4B13-967F-44A03176B2E9.jpeg
    CF926FAD-CA5B-4B13-967F-44A03176B2E9.jpeg
    117 KB · Visningar: 75
JĂ€ttevackert! Men jag vet inte om det Ă€r fĂ€rgen i sig eller arkitekturen, det Ă€r ju ett pampigt hus. Mitt Ă€r lite mer.. Ödmjukt, och ska inte iklĂ€da sig för stor kostym :p
Det finns ju ljusare, lite mer Ät Astrid Lindgrens filmer hÄllet som kanske passar bÀttre. Ville mest visa att gult funkar med svart tak
 
AlltsĂ„. Vi satt och trasslade med fĂ€rgval till bygglov hĂ€r för nĂ„gra mĂ„nader sedan. Fram tills nu har jag tĂ€nkt "vem fan mĂ„lar sitt hus grönt?!" Men hĂ€r har vi ju riktigt fina exempel som faktiskt Ă€r gröna! :o röstar nog ocksĂ„ pĂ„ grönt efter att ha sett bilderna. Älskade den som hade röda fönster. Jag blev liksom lite glad av det röda som stack ut lite. Tror att det hade kunnat Ă€ndra intrycket av ditt hus vĂ€ldigt mycket, till det bĂ€ttre.

Jag vill minnas att jag sett nÄgonstans ett program dÀr man kan lÀgga in bild pÄ huset och sen "mÄla" det med olika fÀrger. Minns inte riktigt var men det bör gÄ att googla fram. Skulle tippa pÄ att det var typ Alcro, Beckers (eller liknande) hemsida.
 
Jag skulle tycka det var fint med nÄgot grÄtt eller grönt som visats exempel pÄ i trÄden :)
 
Jag gillar förslagen bÄde med gult och grÄtt, men slÀnger ÀndÄ in min första tanke. Ljusgrönt (en dÀmpad nyans!) med mörkgröna knutar. Mina vÀnners hus har den kombon, och det Àr jÀttefint!
Min första tanke ocksÄ!
 

Liknande trÄdar

Hemmet Vi hyr sedan i augusti ett gulligt litet rött hus med vita knutar pÄ en ort 11 mil hemifrÄn (Göteborg). I hyreskontraktet stÄr det att...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 354
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Göra inlĂ€gg med mobilen
Tillbaka
Upp